سیاست

رییس جمهور: مردم از جنگ بیزار اند و صلح می خواهند

شهرهرات 29 جوزا باختر
رییس جمهور کشوراستقبال مردم ازآتش بس رانشان ازبیزاری اقشارجامعه ازجنگ وبرادرکشی عنوان کرد.
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان از طریق ویدیو کنفرانس با والیان، قومناندان قول اردوها، قومندانان زون ها و قومندانان امنیۀ ولایات، روسای ولایتی امنیت ملی، روسای شوراهای ولایتی و شورای علما و شمار دیگری از مسئولان ملکی و نظامی در رابطه به اوضاع جاری کشور صحبت و هدایات لازم صادر نمود.
در این ویدیو کنفرانس که محمد آصف رحیمی والی هرات ومسولان ارشد امنیتی ورییس شورای ولایتی حضورداشتند، رئیس جمهور غنی عید سعید فطر را به تمام مسئولان ملکی و نظامی مرکز و ولایات تبریک گفت و از آنان به خاطر مدیریت خوب آتش‌بس قدردانی کرد.
رئیس جمهور از ابتکار، تدابیر و هماهنگی مسئولان متذکره در روزهای آتش‌بس ستایش کرد و از مسئولان محلی خواست تجاربی را که در روزهای آتش‌بس بدست آورده اند، با مرکز شریک نمایند.
رئیس جمهور غنی گفت: آتش بس سه روزه نشان داد که تقاضا و اجماع سرتاسری برای صلح وجود دارد، اما رویدادهای تروریستی در ننگرهار نمایانگر آنست که بیگانگان صلح و امنیت ما را تحمل ندارند و به همین سبب صلح و مردم عام را هدف قرار می دهند.
وی افزود که در رابطه به ابتکار آتش‌بس و صلح دولت، در سطح بین المللی حمایت وجود دارد و ما آتش‌بس یک طرفه را برای ده روز دیگر نیز تمدید کردیم.
رئیس جمهور از مسئولان ملکی و نظامی خواست که علیرغم آمادگی ها برای دفاع، آتش‌بس ده روزه را نیز با هماهنگی کامل مدیریت کنند.ختم/سیدحبیب

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا