اقتصاد

محمداشرف غنی با شورای سراسری صرافان افغانستان دیدار کرد

کابل/ ۱۰حمل/ باختر
محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان شام دیروز با رییس و اعضای شورای سراسری صرافان افغانستان در قصر چهارچنار ارگ، دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر٬ در این دیدار که امرالله صالح معاون اول رییس جمهوری، محمد یوسف غضنفر نمایندۀ فوق العادۀ رییس جمهوری در امور توسعۀ اقتصادی و تجارتی و کاهش فقر و مسعود اندرابی سرپرست وزارت امور داخله نیز حضور داشت، ابتدا الحاج میرافغان صافی رییس شورای سراسری صرافان افغانستان صحبت کرد.
وی گفت که صرافان به خاطر برقراری صلح باعزت در کنار دولت قرار دارند و در قسمت تهدید ویروس کرونا، قرار بود مارکیت های خویش را مسدود کنیم٬ اما پس از فیصله کابینه، تصمیم بر باز بودن مارکیت های صرافی گرفتیم.
رییس شورای سراسری صرافان افغانستان پیشنهادهای خود را در مورد تنظیم اوقات کاری صرافان از ساعت هشت صبح الی یک بعد از ظهر، ضد عفونی ساختن مارکیت های صرافی در مرکز و ولایات و توزیع پول از ذخیرۀ  دافغانستان بانک و قرنطین پول فزیکی ابراز کرد.
سپس امرالله صالح معاون اول رییس جمهوری صحبت کرد و خطاب به صرافان گفت که تلاش می کنیم تا بدنۀ حکومت در خدمت تان قرار گیرد و به منظور حل مشکلات تان یک شخص معرفی شود تا به گونۀ متواتر با شما در تماس باشد.
رییس جمهوری پس از شنیدن صحبت های آنان، گفت که اگر فعالیت های شما متوقف شود، چرخۀ اقتصادی کشور حرکت نمی کند، شما یک قشر خاص جامعه هستید و صلاحیت تنظیم امور کاری تان را دارید.
وی افزود که امروز از طریق ویدیو کنفرانس با والی ها صحبت کردم و به آنان هدایت دادم که همکاری، همآهنگی و امنیت صرافان را در اولویت قرار دهند.
رییس جمهوری گفت: تعمیر سابق وزارت مخابرات در اختیار شما قرار خواهد گرفت و اگر می خواهید٬ این ساختمان به مرکز صرافی مبدل شود، دولت حاضر است به تنهایی یا به گونۀ مشترک آن را ترمیم و به شما بسپارد و در مورد طی مراحل آن با عبدالرحمن عطاش رئیس عمومی اجراییه ی شرکت انکشاف ملی نشستی را برگزار کنید.
در اخیر الحاج میرافغان صافی رییس شورای سراسری صرافان افغانستان از در اختیار گذاشتن ساختمان سابق وزارت مخابرات به صرافان تشکر کرد.
احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا