جامعه

پیام وزیر امور مهاجرین و عودت كنندگان به مناسبت عید سعید فطر

کابل باختر15 سرطان
فرا رسیدن عید سعید فطر را به تمام مسلمانان جهان بخصوص ملت مسلمان افغانستان به خصوص پناهندگان و پناهجويان افغان در سراسر جهان تبریک عرض کنم و از بارگاه ایزد منان تامین صلح پایدار درکشور و اتحاد ملت افغانستان را استدعا میمنایم؛ امید وار هستم که روزهای عید را با خانواده های تان در هر جایی که هستید در یک فضای صلح ، برادری و خوشحالی سپری نمایید .
با استفاده از فرصت میخواهم در مورد مهاجران و پناهندگان افغان چند نکته را یادآور شوم؛ بیشتر از ٧,٢ میلیون هموطنان عزیر ما در بیرون از کشور زندگی میکنند که این تعداد پناهنده یک بخش عمده جامعه ما را تشکیل میدهند؛ بدون بازگشت مهاجران پيكره ملت افغانستان ناقص است.
در واقع بازگشت داوطلبانه، عزتمندانه، تدريجي و مطابق ظرفيتی كه ما در افغانستان داريم از اولویت های حکومت وحدت ملی است .
از ظرفیت های مهاجرت باید به عنوان یک فرصت در داخل کشور استفاد صورت گیرد به همین منظور، وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان از مهاجرین و پناهندگان متخصص و با تجربه افغان میخواهد تا به کشور شان برگردند و در بازسازی کشور شان سهیم شوند . افغانستان خانه همه افغانها است؛ و آرزوی ما این است که شاهد بازگشت مصون و باعزت هموطنان خود به کشورشان باشیم .
در پایان؛ بار دیگر عید سعید فطر را به تمام هموطنان عزیر خود تبریک میگویم و یک عید پر از خوشی ، صلح و آرامش را برای شان آرزو میکنم و خواست ما از مخالفان مسلح کشور اینست تا در این روزهای خوشی آتش بس کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا