جامعه

مشکل زمین برای ساخت کمپلکس زراعتی قندهار حل می‌شود

کابل/۱۸ سرطان / باختر
حشمت‌الله غفوری، معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، به اساس هدایت رییس جمهور در راس هیئتی، با اشتراک ادارۀ واحد تسهیل سرمایه‌گذاری ریاست جمهوری، نمایندگان وزارت صنعت و تجارت، وزارت شهرسازی و اراضی، و نمایندۀ اتاق‌های تجارت، با اتاق معادن و سرمایه‌گذاری قندهار و شماری از تاجران، صنعت‌کاران و سرمایه‌گذاران، دیدار داشت تا مشکل زمین برای ساخت کمپلکس زراعتی آن ولایت را بررسی کند و برای آن راه‌ حل بیابد.
این هیئت در عین زمان به خاطر حل مشکل زمین کمپلکس زراعتی از محل ساخت این کمپلکس دیدارکرد و با مسوولان محلی ملاقات کرد.
حشمت‌الله غفوری، معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت، در مورد اهمیت کمپلکس زراعتی صحبت کرد و گفت: مشکل زمین بررسی شد، راه‌ حل دریافت شده است و برای حل آن به ریاست جمهوری پیشنهاد می‌شود.
غفوری گفت، قندهار؛ ولایت زراعتی است و وزارت زراعت نیز پروژه‌های مختلف زیربنایی و سایر موارد را برای این ولایت دارد.
معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت گفت کمپلکس زراعتی قندهار با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت حکومت ساخته می‌شود. کمپلکس زراعتی‌یی که قرار است ساخته شود، دارای سردخانه‌ها، لابراتوارهای مجهز، مرکزهای پروسس و سایر سهولت‌هایی که نیاز است، خواهد بود.
در همین حال، حیات‌الله حیات والی قندهار،با تشکر از سفر این هیئت به قندهار، گفت که آنان آماده‌اند در مسالۀ زمین کمپلکس همکاری کنند، زیرا این کمپلکس مشکلات صنعت‌کاران قندهار را حل می‌کند.
همین گونه سعدالدین سعید، رییس اتاق معادن و صنایع قندهار گفت که ساخت کمپلکس جدید، مشکلات تاجران و صنعت‌کاران را حل می‌کند، زیرا محصولات در این‌جا پروسس می شود و تولیدات معیاری صورت می گیرد.
هم‌چنان در یک نشست جداگانه، مشکلات و چالش‌های سرمایه‌گذاران قندهار، به خصوص سرمایه‌گذاران و تاجران فعال دربخش زراعت،را حشمت‌الله غفوری، معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت و هیئت همراهش، مورد بررسی قراردادند.
/////////////

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا