سیاستاخبارTOP

پاکستان در واکنش به گفته های حمدالله محب، سفیر افغانستان در اسلام‌ آباد را احضار کرده است

کابل/28 ثور/ باختر

زاهد حفیظ چوهدری، سخنگوی وزارت خارجۀ پاکستان  به رسانه‌ها گفته است که، آنان اعتراضات شدید خود را درپیوند به گفته های اخیر حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان  به نجیب‌الله علی‌خیل سفیر افغانستان در اسلام آباد سپرده اند.

آژانس باختر به اساس خبر نامۀ وزارت خارجه پاکستان خبر می دهد که حمد الله محب در روز اول عید در سفرش به ننگرهار خطاب به پاکستان گفت که تاریخ‌اش جعلی است و هیچ چیزی هم برای افتخار ندارد.

حمدالله محب پاکستان را متهم به حمایت از طالبان کرد و گفت که برای افتخار چیزی ندارد که روی مناطق و اسلحه‌هایش بگذارد.

در اعلامیه یی منتشره وزارت خارجۀ پاکستان گفته شده است که این گونه اظهارات روی روابط هر دو کشور تاثیر منفی می‌گذارد و همکاری پاکستان در روند صلح افغانستان را بی‌ارزش می‌کند. حکومت افغانستان در این باره  تا هنوز چیزی نگفته است .

اما حکومت افغانستان پیش از این گفته بود که دوست و دشمن دایمی ندارد و روابط اش با هر کشوری بر بنیاد منافع ملی افغانستان است.

پاکستان در حالی سفیر افغانستان را احضار می‌کند که انتونی بلینکن، وزیر خارجۀ امریکا در صحبت تیلیفونی‌ با محمود قریشی، همتای پاکستانی‌اش خواهان ادامۀ همکاری این کشور در روند صلح افغانستان شده است.

در تازه ترین دیدار محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان با قمر با جوه لوی درستیز پاکستان  یک بار دیگر پاکستان را به حمایت از طالبان، تأمین پناهگاه‌های امن و منابع مالی متهم کرده است،اما پاکستان این اتهام‌ها را رد کرده است و در آخرین وعده های خود مقامات پاکستانی گفته اند که پاکستان از به میان آمدن دوبارۀ امارت اسلامی طالبان حمایت نمی‌کند. ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا