جهان

واکنش پاکستان به هشدار اداره مصوونیت هوانوردی پاکستان

اسلام آباد/ ایرنا/ باختر/ 12/ دلو
حکومت پاکستان در واکنش به هشدار اداره مصوونیت هوانوردی اروپا دیروز اعلام کرد که فضای آن کشور امن است و صدها پرواز بین المللی ازفضای پاکستان عبور میکنند.
به گزارش روزنامه اکسپرس تریبیون پاکستان شجاعت عظیم، مشاور صدراعظم درامور هوائی پاکستان هشدار اخیر اروپا را مبنی بر نا امن بودن فضای پاکستان برای پرواز طیارات کاملاً بی اساس دانست و گفت: هیچ یک از خطوط هوائی به هشدار اداره یاد شده اروپائی توجه نکرده و مسیر های خود برفراز پاکستان تغییر نداده اند.
اداره مصوونیت هوانوردی اروپا با انتشار گزارش درسایت انترنیتی خود به همه شرکت های هوانوردی جهان توصیه کرد که هنگام پرواز برفراز پاکستان حد اکثر احتیاط را درمورد پرواز درحریم هوائی پاکستان به کارگیرند و کمتر از ارتفاع هفت هزار و سه صد متری پرواز نکند .
از زمان هدف قرار گرفتن یک طیاره مسافربری متعلق به شرکت هوانوردی مالیزیا برفراز اوکراین درسال گذشته میلادی هشدار های برای پروازهای بین المللی که از فضای سوریه ، عراق و اوکراین عبور میکنند ، صادر شده اند.
سال گذشته حداقل دو حادثه تروریستی جداگانه درمیدان های هوائی بین المللی کراچی و شلیک گلوله به سمت طیاره ئی در حال فرود آمدن در پشاور منجر به کشته شدن ده ها نفر شدند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا