فرهنگ

برگزاری محفل مشاعره درکندز

کندز 23 جوزا باختر
آزادی در آیینه شعر، عنوان محفلِ شبِ شعر بود که با اشتراک شاعران زون شمال شرق، به‌ مناسبت صد‌مین سالگرد استرداد استقلال کشور و حمایت از روند صلح در ولایت کندز برگزار شد.
به گزارش خبرنگار محلی آژانس باختر، این محفلِ که با میزبانی ریاست تصدی سپین‌زر و با حضور شعرا، نویسندگان و فرهنگیان، مسوولان ملکی و نظامی، مهمانان حوزه شمال شرق، بزرگان قومی، محاسن سفیدان، فعالان مدنی، رسانه‌یی، علما، جوانان و برخی از باشندگان کندز برگزار شد، شعرا و نویسند‌گان حوزه شمال- شرق، اشعار، مقاله هاو نوشته‌هایی که به همین مناسبت تهیه‌کرده بودند، به خوانش گرفتند.
عبدالجبار نعیمی والی کندز در این محفل، روی رشادت و کارنامه‌های سیاسی قهرمانان کشور در راس غازی امان‌الله خان صحبت کرد و از شهروندان آن ولایت خواست که تا بیست‌وهشت اسد سال روان که برابر است با صدمین سالروز استرداد استقلال کشور همچو طرح و برنامه‌های موثری به خاطر افتخار این روز تاریخی با خود داشته باشند و برای جهانیان نشان دهند که افغانان مردم آزاده، مستقل و وابسته به هیچ کشوری نیستند.
والی کندز از مخالفان مسلح دولت خواست که سلاح شان را به زمین بگذارند، از کشت و خون افراد بی‌گناه دست‌بردار شوند، اندیشه تخریب کشور را از ذهن شان دور کنند و مانند سایر اتباع صلح‌دوست کشور در این برنامه سهیم شوند.احمد نعیم دوستی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا