جامعه

اهالی تاله وبرفک از نبود راه های مواصلاتی شکایت دارند

پلخمری 7 سنبله باختر
باوجودی که عواید سرشار از زغال سنگ ولسوالی تاله وبرفک ولایت بغلان به دست می آید، اما ساکنان آن با مشکلات جدی محیطی مواجه اند.
این ولسوالی سالانه بیش از سه صدو چهل ملیون افغانی عواید از مدرک  استخراج زغال سنگ به خزانه دولت تحویل میشود اما مردم آن از ناحیه نبود سرک با مشکلات زیادی مواجه میباشند.
غلام رسول رحیمی یکی از باشنده گان آن ولسوالی به آژانس باخترگفت، نسبت نبود سرک مردم قریه های پیر گران بالا، پيرگران پائین، پژمان، آسیا گک و افغان قول  با مشکلات مواجه اند و  مریضان شانرا با تحمل مشکلات زیاد و با پیمودن بیست و پنج  کیلومترفاصله  باپای پیاده انتقال می دهند و گاهی هم مریضان در مسیر راه تلف میشوند.
منبع میگوید باید از عواید سالانه آنولسوالی از ناحیه استخراج و انتقال زغال سنگ سرک ها و سایر خدمات اجتماعی به آنها انجام شود .
صبغت الله کاظمی رییس فواید عامه بغلان یگانه مشکل عمده و اساسی فراراه تطبیق پروژه های زیر بنایی را درآنولسوالی موجودیت  ناامنی ها وعدم  همکاری مردم با دولت وانمود ساخت وی گفت باآنهم همین اکنون کار ساخت و ساز دیوارهای تحکیماتی شاهراه دره شکاری در نقاط آسیب پذیر آن آغاز گردیده است.
گفته میشود با تکمیل دیوارهای مذکور کارهای اساسی برای قیرریزی شاهراه دره شکاری بمصرف بیش از دوصدو پنجاه و پنج ملیون دالراز بودجه بانک انکشافی جهانی آغاز خواهدشد.
قابل ذکر است که ولسوالي تاله و برفک  ازدورترین ولسوالی ها بوده که ذخایر سرشار  زغال سنگ – طلاو مس را دارا میباشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا