صحت

یک مرکز تجریدگاه برای بیماران کووید 19 درشفاخانه جمهوریت ایجاد شد

کابل/26 سرطان/باختر
داکتر احمد جواد عثمانی سرپرست وزارت صحت عامه ، امروز مرکز تجریدگاه شفاخانه جمهوریت را که به منظور تداوی و مراقبت از بیماران کووید-19 ایجاد شده است به بهره برداری سپرد.
وزارت صحت عامه با بخش خبرنامه یی گفته است که این مرکز مجهز با تمام تجهیزات طبی پیشرفته و وسایل مورد نیاز، در بخش‌های عاجل، سراپا، عملیات خانه، مراقبت‌های ویژه و سمپل گیری به گونه اساسی و معیاری ایجاد شده است.
داکتر احمد جواد عثمانی سرپرست وزارت صحت عامه، بهره برداری این مرکز را یک گام نیک در راستای تداوی و مراقبت از بیماران کرونا عنوان کرد و گفت:" با توجه به وضعیت بحرانی کرونا، امروز درتمام شفاخانه‌های کشور مراکز تداوی و مراقبت از بیماران کرونا ایجاد شده است و تمام سیستم صحی کشور آماده ارائه خدمات صحی برای بیماران کرونا شده است."
او هم‌چنان گفت: ما تصمیم گرفتیم که به عوض اعمار شفاخانه‌های جداگانه برای بیماران کرونا، در هر شفاخانه از منابع موجود این وزارت بخش تجریدگاه ایجاد کنیم که با این کار نه تنها از مصارف اضافی جلوگیری شده است؛ بلکه میزان تداوی و مراقبت از بیماران کرونا در تمام مراکز صحی فراهم شده است.
از سوی هم، سرپرست وزارت صحت عامه تصریح کرد که بحران ویروس کرونا هنوز موجود است، مردم باید برای جلوگیری از ویروس کرونا نکات صحی را رعایت کنند. او هم‌چنان از مردم خواست که کودکان شان را برای جلوگیری از دیگر بیماری‌ها به مراکز صحی برده واکسین نمایند.#/شوخک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا