سیاست

هیئت با صلاحیت قضایی به ایران می رود

 

سخنگوی وزارت خارجه :اظهارات رئیس شورای علمای پاکستان مضحک وخنده آوراست

کابل باختر – 13حوت

 سخنگوی وزارت امور خارجه امروز دریک نشست خبری اظهارات مولانا طاهر اشرفی رئیس شورای علمای پاکستان را رد کرده آن را مضحک وخنده آور دانست رئیس شورای علمای پاکستان در آغاز هفته ،جهاد را درافغانستان ،کشمیر وبیت المقدس حلال دانسته وبرعکس آن جهاد علیه پاکستان را حرام وانمود کرده بود .

به گزارش خبرنگار آژانس باختر، جانان موسی زی سخنگوی وزارت امورخارجه همچنان درین مورد گفت که این حرکت رئیس شورای علماي پاکستان یک عمل سياسي بوده وبه هیچ صورت به نفع صلح ورفع تشنج درمنطقه نمی باشد

اواین اظهارات را همچنان به نفع تقویت روابط میان کشور ندانست .

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنان بیان داشت که افغانستان یک کشور اسلامی می باشد وموقف حکومت افغانستان همان موقفی می باشد که شورای علمای افغانستان دراعلامیه آن را مطرح ساخته است .

موسی زی همچنان اعلام کرد که درآینده نزدیک هیئتی بلند پایه قضایی کشور به خاطر انجام مذاکرات بامقامات قضایی ایران به آن کشور سفرمی کنند .

این سفر به دنبال توافق وزرای خارجه دوکشور افغانستان وایران درحاشیه پنجمین نشست ائتلاف تمدن ها منعقده ویانا صورت می گیرد .

به گفته وی هیئت افغانستان تلاش خواهد کرد تا جانب ایران را قناعت دهد وبه خاطر رفع سوء تفاهمات میکانیزم همکاری ایجاد کنند وبراساس آن اعدام افغان ها درایران به تعلیق در آورده شود .

او همچنان گفت که تاهنوز رقم دقیق اعدام شده گان درایران را ندارند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا