سیاست

دور دوم انتخابات کرسی های نایب اول و منشی ولسی جرگه برگزارشد

کابل باختر 26 حوت
ولسی جرگه امروزانتخابات دور دوم کرسی های نایب اول و منشی مجلس را برگزار کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ولسی جرگه به آژانس باختر: در جلسۀ عمومی ولسی جرگه که به ریاست عبدالرؤف ابراهیمی برگزار شد، رئیس ولسی جرگه از وکلای متقاضی نامزدی احراز پست نایب اول و منشی خواست تا درخواستی شان را رسماً اعلام نمایند.
بر همین اساس، گل پاچا مجیدی، غلام سرور فایز و غلام حسین ناصری برای احراز کرسی نایب اول و عبدالرؤف انعامی، سیمین بارکزی و ذکیه سنگین برای احراز کرسی منشی ولسی جرگه، درخواست های  شان را به رئیس ولسی جرگه ارائه کردند.
نامزدان کرسی های نایب اول و منشی ولسی جرگه هر کدام برنامه های شان را ارائه نمودند و پس از آن وکلای حاضر که تعداد شان به یکصدو نود هفت تن می رسید، به پای صندوق های رأی رفتند.
در این دور، آرای لازم برای احراز کرسی های نایب اول و منشی نودوشش  رأی تثبیت گردید و در نتیجۀ شمارش آراء، گل پاچا مجیدی هشتاد و پنج رأی  تأیید، غلام حسین ناصری سی و سه رأی تأیید و غلام

سرور فایز بیست رأی تأیید به دست آوردند، بنا برآن هیچ کدام نتوانستند آرای لازم را کسب کنند.
در کرسی منشی ولسی جرگه، عبدالرؤف انعامی هفتاد و نه رأی تأیید، سیمین بارکزی بیست و پنج رأی تأیید و ذکیه سنگین سی و دو رأی تأیید حاصل نمودند که هیچ یک موفق به احراز کرسی منشی نشدند و گل پاچا مجیدی و غلام حسین ناصری در پست نایب اول و عبدالرؤف انعامی و ذکیه سنگین در پست منشی ولسی جرگه به انتخابات دور دوم رفتند.
در دور دوم، آرای لازم برای احراز این کرسی ها هشتادو سه رأی تثبیت گردید و در نتیجۀ رأی گیری گل پاچا مجیدی شصت و هشت رأی تأیید و غلام حسین ناصری سی و یک رأی تأیید بدست آوردند که باز هم هیچکدام موفق به احراز کرسی نایب اول نشدند.
در عین حال، عبدالرؤف انعامی با حاصل نمودن هفتاد رأی تأیید و ذکیه سنگین با بدست آوردن سی و یک رأی تأیید نتوانستند،کرسی منشی ولسی جرگه را احراز کنند.
عبدالرؤف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه در پایان این دور رأی گیری، از سایر وکلای داوطلب نامزدی پست های نایب اول و منشی ولسی جرگه خواست که در جلسۀ عمومی فردا سه شنبه بیست و هفتم حوت، درخواست های نامزدی شان را رسماً ارائه نمایند.ختم .
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا