امنیت

یک شرکت برازیلی (20) فروند طیاره جنگی به افغانستان میدهد

 

کابل باختر/ 11/ حوت

درحالیکه کشورهای حمایت کننده افغانستان درتجهیز نیروهای هوایی این کشور با انتقاد های تند مقام هاي افغان مواجه است اخیراً یک شرکت برازیلی اعلام داشته است که بیست فروند طیارات جنگی برای ارتش افغانستان آماده میکند.

آژانس باختر به قول از منابع خبری بین المللی خبرداد ، شرکت ایمیر ایر برازیل اعلام داشته که قرارداد فروش بیست فروند از طیارات کوچک جنگی نوع سوپر تاکانو را با مقامات امریکایی امضاء نموده است. این طیارات که از آن درعملیات های کشفی و بمباردمان استفاده خواهد شد، میتواند تا اندازه نیاز مندیهای ارتش افغانستان را برآورده است .

هزینه خرید این طیارات به چهار صدو بیست و هفت ملیون دالر میرسد که ازسوی ایالات متحده امریکا پرداخت میشود.

قبلاً دولت امریکا قرارداد خرید حدود بیست فروند طیارات ترانسپورتی رابرای ارتش افغانستان با یک شرکت ایتالیوی بسته بود، این قرارداد چند ماه قبل به دلایل تاخیر درتحویل دهی و مشکلات فنی و تخنیکی در هواپیماهای متذکره از سوی وزارت دفاع امریکا فسخ شد. ضماً وزارت دفاع افغانستان گفت که از جمله چند فروند تحویل داده شده این طیارات به افغانستان فقط یک فروند آن قابل استفاده است .

با آنکه شرکت ایمیر ایر برازیل از فروش طیارات جدید به ارتش افغانستان سخن میگوید مگر واضح نساخته که این طیارات در کدام زمان به جانب افغانی تحویل داده میشود.

دولت افغانستان تاکید دارد تا قبل از رسیدن سال 2014 که نیروهای خارجی افغانستان را ترک مینمایند قوای هوایی افغانستان تجهیز شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا