سیاست

رییس جمهوری: غاصبان، زورمندان و افراد مسلح غیر مسوول سرکوب شوند

کابل/ 9 دلو /باختر
محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان در ادامۀ سلسله برنامه های گفتمان ملی، قبل از ظهر امروز با نمایندگان اقشار مختلف ولسوالی های سروبی، خاک جبار، موسهی، چهارآسیاب و باشندگان ناحیه بیستم شهرکابل، در قصر سلام خانۀ ارگ دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر٬ابتدا عدنان ساحل، مولوی قدرت الله همت، خوږې بابکرخیل، انجنیر ذبیح الله سهاک و طلامحمد اتمانزی به نمایندگی از دیگران صحبت کردند و از رییس جمهوری به خاطر دیدار و بحث هایش با مردم، تشکر کردند.
آنان مشکلات و پیشنهادهای خود را در رابطه به بورس های تحصیلی، تشکیل مکاتب، استخدام معلمان اناث و بازسازی مکاتب، بندهای آب، تالار جلسات، مدارس برای قشر اناث، کودکستان، اعمار سرک خاک جبار و ازره و استدیوم ورزشی، بازسازی و رسمی کردن مساجد، فراهم نمودن زمینه کار برای علما و جوانان، تامین امنیت، ترانسپورت، برق، کوتاه کردن دست زورمندان، ارتقای شفاخانۀ سروبی، تطبیق برنامه میثاق شهروندی، سرک های جگدلک و تیزین و رسمی کردن کلینیک جگدلک، احداث سرک موسهی، سرک های فرعی، سهیم کردن بزرگان مناطق متذکره در پروسه صلح و تجهیز و ارتقای شفاخانه ها، با رییس جمهور شریک کردند.
رییس جمهوری با خوش آمدید به اشتراک کنندگان، گفت: از اینکه مشکلات مردم را به صورت واضح شریک کردید، تشکر می کنم. تشخیص من و شما یکی است، با شما برخورد دوگانه صورت گرفته است و از این وضعیت نه من و نه شما، راضی هستید.
رییس جمهور کشور خطاب به مسوولان، گفت: امروز نمایندگان چهار ولسوالی محروم ولایت کابل اینجا حضور دارند، از تمام وزارتخانه ها به خاطر حل مشکلات این ولسوالی ها، طرح مشخص می خواهم.
همچنان رییس جمهور غنی گفت: افغانستان دارای منابع فراوان است، اما شماری از افراد، جلو اصلاحات و استفاده از این منابع را گرفته اند. بر اساس خواست و حمایت شما هرگز برای آنان اجازه چنین کاری را نخواهیم داد.
رییس جمهور ی به والی کابل هدایت داد تا یکجا با نمایندگان این چهار ولسوالی ساختاری را ترتیب کند که بر اساس آن پیشرفت ها و مشکلات باقی مانده، تشخیص شوند. وی افزود که به منظور ارزیابی پیشرفت ها و دستآوردها، در هر چهار ماه با مردم نشست خواهم داشت.
رییس جمهوری با اشاره به تخریب سرک ها بر اثر رفت و آمد موترهای تناژ بلند، افزایش کرایه و اخذ کرایه دو تا چند نفر از یک خانم، گفت که اگر مسوولان ترانسپورت در این خصوص و موارد مشابه دیگر مشکلات موجود را حل نکنند و رفتار شان را اصلاح نکنند، با آنان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
رییس جمهوری با تاکید گفت که برای غاصب، زورگو و افراد مسلح غیر مسوول در افغانستان جای وجود ندارد، چون مردم از دست آنان به فغان رسیده اند و خواستار  سرکوب غاصبان، زورگویان و افراد مسلح غیر مسوول هستند. احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا