جهان

رئیس جمهور روسیه نگرانی خود را بعد از سال 2014 در افغانستان ابراز داشت

مسکو/منابع خبری بین المللی/باختر/2میزان
ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه می گوید، بعضی دلایل در مورد افغانستان وجود دارد که نشان میدهد پس از سال 2014 میلادی و با خروج نیرو های بین المللی ازافغانستان این کشور، شاهد فعالیت های تروریستی خواهد بود و تولید مواد مخدر در آنجا افزایش خواهد یافت.
به گزارش آژانس باختر به نقل از منابع خبری بین المللی ،ولادیمیر پوتین دیروز در شهر سوچی جای که نشست سازمان امنیت دسته جمعی برگزار شده بود در سخنرانی اش گفت: گروه های تند رو از همین حالا تلاش هایی را برای گسترش فعالیت های خود در کشورهای همسایه و آسیای مرکزی آغاز کرده اند.

به گفته  پوتین، کشور های عضو سازمان امنیت دسته جمعی باید برای جلوگیری از تهدید های تروریزم و مواد مخدر گام های را برای حفاظت سرحدات افغانستان با تاجکستان بردارند.
پوتین اظهار داشت که ما نباید از، به میان آمدن هرگونه تحول در افغانستان حیران شویم. با توجه به همین مساله امیدوارم که امروز ما برای حفاظت و تحکیم امنیت سرحد بین افغانستان و تاجکستان گفتگو نماییم.
ریس جمهور روسیه همچنان گفت: صرف نظر از اینکه پس از سال 2014 میلادی و با خروج نیرو های بین المللی از افغانستان، چی در آن کشور واقع می شود اعضای سازمان امنیت دسته جمعی باید برای مبارزه با تهدید های که از افغانستان سرازیر می شوند اقدام کنند.
در سازمان امنیت دسته جمعی روسیه، ارمنستان، قزاقستان، قرغزستان تاجکستان و بلاروس عضویت دارند و ریاست آنرا روسیه به عهده دارد.
مقامات روسیه و تاجکستان می گویند، در نیمه اول سال 2013 میلادی تقریباً سه و نیم تن مواد مخدر را که از افغانستان قاچاق شده بود بدست آورده اند.
در این میان خبرگزاری ایتار تاس به نقل از ویکتور ایوانوف، رییس اداره فدرال کنترول مواد مخدر در روسیه گزارش داده و گفته است: در کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان چهل در صد افزایش به میان آمده است.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا