فرهنگ

شماری از ناشران و کتاب فروشان خواست ها و مشکلات شان را با معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ شریک کردند

کابل/ 16 سنبله/ باختر
شماری از ناشران و کتاب فروشان کشور امروز با عبدالمنان شیوای شرق٬ معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ دیدار کردند.
به گرازش آژانس باختر؛ در این دیدار سید احمد سعید٬ رییس اتحادیهء ناشران افغانستان و استاد پوهنتون به نمایندگی ناشران افغانستان خواست ها، مشکلات و پیشنهادهای شان را با عبدالمنان شیواق شرق معین امور نشرات وزارت اطلاعات فرهنگ شریک کرد و در زمینه خواهان همکاری آن وزارت و دیگر نهادهای مربوط شد.
در این دیدار رییس اتحادیۀ ناشران افغانستان در مورد چگونگی برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب، نمایشگاه کتاب در مسابقات لیگ برتر فوتبال افغانستان و برگزاری نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته شهید صحبت کرد.
معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ٬ پس از شنیدن خواست ها، مشکلات و پیشنهادهای آنان، در زمینه در حد توان وعدهء همکاری داد.
شیوای شرق٬ در مورد برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب معلومات داد و گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب در آیندهء نزدیک در پوهنتون کابل به اهتمام وزارت اطلاعات و فرهنگ و کمک مالی کشور دوست ایران٬ برگزار می شود.
معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ افزود که در این نمایشگاه 30 ناشر از داخل کشور و 30 ناشر هم از ایران اشتراک می کنند و هر ناشر باید سه مقالهء معیاری را که حاوی موضوعات "روشنگری" باشد، با عکس نویسنده آماده کند.
وی اضافه کرد: در مورد برگزاری دو نمایشگاه دیگر با تاجکستان، مصر، ترکیه و شمار دیگری از کشورها در تماس هستیم که در زمینه همکاری کنند.
معین امور نشرات برگزاری این نمایشگاه ها را "عملیات برای ادبیات" خواند و در این راستا خواهان همآهنگی و همکاری های هرچه بیشتر اتحادیهء ناشران و کتاب فروشان افغانستان شد.  گل احمد وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا