اخبارTOPجهان

تحریم های جدید امریکا علیه روسیه

کابل ۲۲ قوس باختر
امریکا صدها فرد و شرکت را به ارتباط به کمک و همکاری با روسیه تحریم کرده است
رویترز گزارش داده است، دولت امریکا در ادامه مقابله با روسیه تحریم‌هایی را علیه صد‌ها فرد و شرکت را در چین، ترکیه و امارات متحده عربی به دلیل همکاری و کمک با روسیه تحریم کرده است.
وزارت مالیه و امور خارجه امریکا بیش از 250 فرد و نهاد را در راستای جدیدترین اقدام واشنگتن ضد روسیه و به بهانه مقابله با فرار مسکو از تحریم‌هایی که امریکا و متحدانش در رابطه با جنگ اوکراین وضع کردند هدف تحریم قرار دادند.
وزیر امور خارجه امریکا در بیانیه‌ای ادعا کرد: «ما به استفاده از ابزارهای در اختیار خود با هدف حمایت از پاسخگویی روسیه به خاطر جرایم در اوکراین و آنهایی که ماشین جنگی روسیه را حمایت و تامین مالی می‌کنند ادامه خواهیم داد.»
همچنین وزارت مالیه امریکا اعلام کرد،‌ یک شبکه از چهار نهاد و 9 فرد در چین،‌ روسیه، هانگ کانگ، و پاکستان را از بابت تسهیل و تامین تسلیحات و فن آوری های ساخت چین برای روسیه تحریم کرده است.
طبق بیانیه این وزارتخانه، این شبکه برای دور زدن تحریم‌های امریکا علیه روسیه و محدودیت‌های چین بر صادرات اجناس مرتبط با بخش نظامی تلاش می‌کرد.
وزارت مالیه امریکا شرکت‌های را در ترکیه،‌ امارات متحده عربی و چین به اتهام منتقل ساختن فن‌آوری، تجهیزات و قطعات همچون بلبرینگ‌ها، پرزه جات هواپیما و سامانه‌های اشعه ایکس تحریم کرد.
از جمله شرکت‌های چینایی تحریم شده، چند شرکت در حوزه تصویر‌برداری با ماهواره‌های تجاری هستند که طبق اعلام وزارت مالیه امریکا تصاویر نظارتی با کیفیت بالا را در اختیار شرکت امنیتی خصوصی واگنر روسیه قرار داده‌اند.
وزارت خزانه‌داری امریکا همچنین شرکت‌های چینایی را به اتهام حضور در یک شبکه تامین تجهیزات میکرو الکترونیک برای شرکت «روس‌تک»، وابسته به دولت روسیه، تحریم کرد.
این وزارتخانه مدعی شد، روسیه از این تجهیزات میکرو الکترونیک برای تولید سامانه‌های جنگ الکترونیک استفاده می‌کند و چند شرکت را در روسیه، ترکیه و هانگ کانگ متهم به عضویت در این شبکه کرده و هدف تحریم قرار داد.
به نوشته رویترز، واشنگتن دست به افزایش فشار دیپلماتیک بر چند کشور و شرکت خصوصی در سطح جهان بر سر وا داشتن آنها به اجرای تحریم‌های ضدروسی که از سوی امریکا، اتحادیه اروپا و چند کشور غربی به دلیل جنگ اوکراین اعمال شدند، زده است.
روسیه با غیرقانونی خواندن تحریم‌های غرب تاکید کرده که این تحریم‌ها هیچ خللی در توسعه اقتصادش به وجود نخواهند آورد.
دولت امریکا همچنین در این موج تحریم های جدید بر ضد روسیه، سه شرکت شریک در توسعه یک تصفیه گاه گاز طبیعی مایع در یک بندر در شمال غرب روسیه را هدف قرار داد.
حدود یک ماه پیش نیز واشنگتن یک پروژه دیگر روسیه برای تصفیه گاز طبیعی مایع واقع در سیبری را هدف تحریم قرار داده بود.
وزارت امور خارجه امریکا از سوی دیگر «ولادیسلاو سویبلوف»، یک تاجر روس به همراه شرکت تولید طلای متعلق به وی موسوم به شرکت «هایلند گولد ماینینگ» که در بریتانیا ثبت شده تحریم و ادعا کرد که این شرکت هفتمین تولید‌کننده بزرگ طلای روسیه است. چند شرکت دیگر مرتبط با این تاجر روس نیز تحریم شدند.
وزارت امور خارجه امریکا سه کشتی تجاری با پرچم روسیه و سه شرکت کشتی‌رانی را هم متهم به نقل و انتقال مهمات بین کوریای شمالی و روسیه کرده و هدف تحریم قرار داد.
واشنگتن همچنین چهار موسسه مالی روسی شامل «اکسپوبانک» را به همراه ده‌ها شرکت مستقر در روسیه که در حوزه واردات، تولید، تقویت و فروش فن‌آوری های صنعتی و نظامی از جمله هوایپیماهای جاسوسی دخیل بودند تحریم کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا