جامعه

باشنده های مکروریان ها ازبهای بلند خدمات مرکزگرمی شاکی اند

کابل/ باختر/ 30 عقرب
باشنده های مکروریان ها از پرداخت هزینۀ گزاف دربدل تسخین منازل شان  از طریق مرکزگرمی های شان شاکی اند. آنان مدعی اند که از یک طرف منازل شان حرارت کافی در زمستان ازمرکز گرمی ها نمی گیرد از جانب دیگر نسبت به سایر شهرک ها هزینۀ گزافی دربدل فعالیت مرکزگرمی می پردازند.
انجنیرعبدالواسع باشندۀ بلاک ۲۱ مکروریان اول به خبرنگار آژانس باختر گفت که در اپارتمان سه اتاقه زندگی می کنند وهزینه اجرت مرکزگرمی اپارتمان شان را حدود هفده هزار افغانی تحویل کردند .
اوگفت از یک طرف ازحرارت کافی مرکزگرمی های اتاق های شان مستفید نمی شوند وازجانب دیگر پول گزاف را از این ناحیه باید سالانه بپردازند.
یک باشنده بلاک ۲۲ مکروریان سوم گفت که مسولان تدویر مراقبت مکروریان ها باشنده های مربوط را در وضعیتی قرار داده است وجبرا باید سالانه هزینۀ هنگفتی از مدرک مرکزگرمی های پارتمان های شان تحویل کنند .
ادیب الله از بلاک ۱۴ مکروریان سوم گفت که از آپارتمان چهار اتاقه شان ۲۲۹۰۰ افغانی بابت خدمات مرکزگرمی تحویل کرده اند اوگفت در بلاک شهرک های خصوصی باشندگان حدود نیم هزینه مکروریان را دربدل خدمات مرکزگرمی اتاق های شان پرداخت می کنند.
خبرنگار آژانس باختر به خاطر صحت و سقم ادعا های باشنده های مکروریان ها سرزد به شهرک خصوصی خوشحال خان که درمقابل پوهنتون پولی تخنیک واقع است وحامد باشندۀ آپارتمان ۲۴ بلاک ۴ آن شهرک گفت که از آپارتمان سه اتاقۀ شان که ۱۳۳متر مربع را احتوا می کند مبلغ ۱۳۰۰۰ هزار افغانی بابت خدمات مرکزگرمی به متصدیان آن شهرک تحویل کرده است.
او همچنان خاطر نشان کرد که خدمات مرکزگرمی آن شهرک از اول قوس تا اخیر برج حوت محاسبه می گردد یعنی چهار ماه منازل باشندگان گرم می باشد درحالی که تدویر مراقبت مکروریان ها درسه ماه یعنی از ۱۵ قوس تا ۱۵ منابع یاد شده
خبرنگارآژنس باخترشکایات باشنده های مکروریان هارابا انجنیر اسحاق یادگاری معاون فنی و وارسی کننده تصدی ریاست تدویر مراقبت مکروریان ها درمیان گذاشت واو گفت که به دلیل بلند رفتن بهای مواد نفتی هزینه بیشتر درفعالیت مرکزگرمی های مکروریان ها به مصرف می رسد او همچنان از تاخیر در تدارکات مواد نفتی آن اداره نیز یاد آور شد و گفت که به تازگی خریداری ۳۵۰۰ تن مواد نفتی برای این اداره از جانب رییس جمهور منظور شده است .
وی اضافه کرد که هم هزینۀ مواد سوخت دستگاه های مرکزگرمی گزاف است وهم صرفیه برق این اداره همچو ساحات تجارتی محاسبه می شود که این همه را باشنده های مکروریان ها متقبل می شوند به هرصورت این گفته ها پاسخ حسابی و مقنع برای باشنده های مکروریان ها نیست زیرا هزینه یی که سالانه به عنوان اجرت مرکزگرمی حدود ده هزار آپارتمان مکروریان ها دربانک به حساب ریاست تدویر مراقبت مکروریان ها گرد آوری می شود غیر قابل باور است که درمواد سوختی و صرفیه برق به مصرف برسد وگرنه چگونه می توان باور کرد که شهرک های شخصی خدمات مرکزگرمی را نیم قیمت ریاست تدویر مکروریان ها ارائه می کند. نازیلا عزیزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا