سیاست

خانم غنی خواستار بسیج همگانی در امر مبارزه علیه مواد مخدر شد

کابل باختر 17 سنبله
درحالیکه مشکل مواد مخدر درافغانستان درحال تبدیل شدن به یک مشکل حاد وپیچیده اجتماعی است بانوی اول کشور خواستار بسیج همگانی در برابر این پدیده ناهنجار شد.
به گزارش آژانس باختر، وزارت مبارزه علیه مواد مخدر به منظور تشدید مبارزه علیه تولید ،  کشت و قاچاق مواد مخدر امروز نشست را با شرکت فعالان سیاسی و فعالان جامعه مدنی  زیرنام مبارزه همگانی با مواد مخدر ، افغانستان عاری از مواد مخدر به راه انداخت.
دراین نشست رولا غنی بانوی اول کشور ضمن سخنرانی نگرانی خود را از بابت قاچاق موادمخدر وازدیاد شمار معتادین درکشور بیان داشته گفت که مشکل مواد مخدر  اکنون  به یک مشکل پیچیده اجتماعی درکشور تبدیل شده و این پدیده  به هیچ قشری از جامعه  رحم نمیکند بل همه یکسان میسوزد او خواستار بسیج همگانی در برابر این پدیده ناهنجار شد وتاکید  کرد هر فرد جامعه  افغانی خود را این امر ملی سهیم بداند.
همچنان  دراین نشست خانم  سلامت عظیمی وزیر مبارزه علیه مواد مخدر  رشد قاچاق واعتیاد در افغانستان را نه تنها  یک چالش داخلی بل یک مشکل منطقه یی وفراتر از آن یک مشکل جهانی  خواند  او همچون خانم  رولا غنی با نوی اول بربسیج همگانی در برابر این پدیده  زشت تاکید کرد اونقش رسانه ها وفعالان جامعه مدنی را درمبارزه علیه مواد مخدر با ارزش وسرنوشت ساز خواند زیرا  رسانه ها وفعالان جامعه مدنی  صدای رسا وقوت تغییراتی دارند.
عظیمی شمار معتادین را سه ملیون تن ذکر کرد که یک ملیون  شان را جوانان تشکیل میدهد  او گفت این رقم یک رقم نگران کننده است .
همچنان  دراین نشست شماری از فعالان جامعه مدنی ، اصحاب رسانه یی شماری از  اعضای شورای ملی ، آگاهان سیاسی صحبت نموده نظر ودیدگاه شان را در  خصوص مبارزه با مواد مخدر  درکشور بیان داشتند.
وزارت مبارزه با مواد مخدر درنظردارد تا دیدگاه وپیشنهادات ارایه  شده در این نشست را جمع بندی نموده وآن را شامل راهکار خود دراین امر مهم  سازد .
از افغانستان به عنوان بزرگترین کشور تولید کننده  مواد مخدر درجهان  یادشد میشود منابع افغان مفاد مافیای بین المللی را از کاروبار ومواد مخدر  تا مرز پنجاه ملیارد دالر میداند  که نودوهشت فیصد آن به شبکه های مافیای برمیگردد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا