جامعه

روزجهانی پست تجلیل شد

کابل باختر/ 19/ میزان
ازنهم اکتوبر روز بین المللی پست امروز ازسوی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی تجلیل گردید.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، درمحفلی که به همین مناسبت درانستیتوت تکنالوژی معلوماتی برگزار شد، دیپلوم انجنیر بریالی حسام سرپرست ومعین تخنیکی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی صحبت نموده گفت : پست رسانی ازعصرهای کهن درزمینه ارتباطات بین افراد و جامعه وجود داشته است و باوصف پیشرفت تکنالوژی معلوماتی هنوزپست از جایگاه بلندی درجوامع انسانی برخوردار است و اکثریت جوامع بشری از قدیم تااکنون ازپست به عنوان وسیله ارتباطی استفاده میکنند.
وی افزود : اداره پست افغانستان که بخشی از مارکیت جهانی پست میباشد متشکل از ریاست افغان پست و پنج شرکت خصوصی داخلی پست است که درعرصه خدمات پستی و پسته رسانی مطابق به معیار های جهانی با مصئونیت ومحرمیت فعالیت دارد.
به گفته معین تخنیکی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، این وزارت درتلاش است تا همگام با تغییرات جهانی مارکیت پست ، زمینه را برای فعالیت پستی درکشور فراهم کند.
چنانچه وزارت مخابرات  463 پسته خانه و سی و پنجهزار پست بکس را غرض استفاده نیازمندان فعال نگهداشته است که ازمدرک خدمات پست و پسته رسانی در نه ماه اول امسال یکصدمیلیون و هشتصد هزار افغانی تحویل خزانه دولت شده است.
دراین محفل همچنان عده یی ازمسوولان و نمایندگان شرکت های خصوصی پست نیز صحبت کردند و برای بهبود خدمات پستی درافغانستان پیشنهاداتی را ارائه کردند.
اعضای اتحادیه جهانی پست درسال 1969 – نهم اکتوبر را به عنوان روز جهانی پست تعیین کردند.
افغانستان درسال1928 میلادی عضویت اتحادیه جهانی پست را حاصل کرد و ازآن زمان منحیث عضو فعال این اتحادیه باقیمانده و هرسال ازاین روز برای عطف توجه به بهبودی خدمات پستی تجلیل میکند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا