فرهنگ

جلسۀ جمع‎آوری وهماهنگی بستۀ معلوماتی افغانستان برگزار شد

کابل/ ۱۲سنبله/ باختر
به ریاست محمد طاهرزهیرنامزدوزیروسرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ امروزدومین جلسۀ جمع‎آوری وهماهنگی بستۀ معلوماتی افغانستان، در تالارمرکزبین المللی مطبوعات این وزارت برگزار شد.
به گزارش خبرنگارآژانس باختر؛ محمد طاهرزهیر دراین جلسه از اشتراک کنندگان خواست که معلومات موثق وکارا، که دربرگیرندۀ عرصه های مختلف زندگی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و رسوم وعنعنات جامعۀ افغانی باشد، مطابق معیارهای پذیرفته شدۀ بین المللی آماده کنند که درج  بستۀ معلوماتی شود.
زحل امرخیل کارمند دفتر بانوی اول کشورکه در این جلسه اشتراک داشت، در رابطه به اهمیت ایجاد بستۀ معلوماتی افغانستان صحبت کرد وگفت که نهاد های مختلف با در نظر داشت منافع ونیازهای شان،همه ساله در مورد افغانستان بسته های معلوماتی نشرمی کنند، اما این معلومات همه جانبه نیست و قناعت متقاضیان را فراهم کرده نمی تواند.
عبدالمقیم افغان رییس پلان وپالیسی وزارت اطلاعات وفرهنگ دراین مورد به خبرنگار آژانس باختر گفت که اشتراک کنندگان این جلسه، نمایندگان وزارت های مختلف اند که به رهبری وزیراطلاعات وفرهنگ درشش کمیتۀ کاری تقسیم شده اند وهر کدام مسوول جمع‎آوری معلومات وزارت مربوطش است.آنان از منابع رسمی مطابق معیار های بین المللی برای بسته معلوماتی افغانستان، معلومات ارائه می کنند. وی اظهارامید کرد که این بسته طوری آماده شود که قناعت متقاضیان ملی وبین المللی را فراهم کند و آیینۀ تمام‎نمای افغانستان باشد.فرزانه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا