سیاست

نشست روسای سازمان های اطلاعاتی ایران، روسیه، چین و پاکستان ! // روسیه در پی چیست ؟

کابل  باختر   ۲۰ سرطان
، «سرگئی ایوانوف» مسئول رسانه‌ای رئیس سرویس اطلاعاتی روسیه روز سه‌شنبه از نشست اطلاعاتی چهارجانبه روسای سرویس‌های اطلاعاتی ایران، روسیه، چین و پاکستان خبر داد.
خبرگزاری «تاس» نوشته است  این نشست روز سه‌شنبه در شهر اسلام‌آباد پاکستان برگزار شده و «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه به نمایندگی از مسکو در این نشست حضور داشت.
ایوانوف گفته است نگرانی از تقویت داعش در افغانستان بحث محوری این نشست بود.
وی افزود: در این کنفرانس درباره اهمیت برداشتن گام‌های هماهنگ برای ممانعت از سرایت داعش از عراق و سوریه به افغانستان و بروز تهدید برای کشورهای همسایه، تفاهم شد.
شرکت‌کنندگان در این نشست بر اهمیت مشارکت بیشتر قدرت‌های منطقه‌ای در تلاش‌های جاری برای حل و فصل مناقشه در افغانستان، تأکید کردند.
این نشست در حالی بر گزار میشود  و در ان نگرانی از حضور داعش در افغانستان مورد بحث قرار میگیرد که چندی قبل سرویس اطلاعاتی روسیه با مستند سازی مسیر انتقال داعش از سوریه  وعراق به افغانستان ادعا کرد که داعشی ها از مسیر دریا از عراق و سوریه به کراچی پاکستان انتقال داده میشوند و بعدا از مسیر خیبر پشتونخواه به افغانستان صادر میشوند.
سرویس اطلاعاتی روسیه مدعی شده که داعش از پاکستان به افغانستان  و بعدا از مسیر ولایت های بدخشان ٬ نورستان  فاریاب و سرپل به جمهوریت های آسیا میانه راه شان را پیدا میکنند.
سرویس اطلاعاتی روسیه با این مستند سازی و تهیه یک گزارش از مسیر انتقال داعش به افغانستان ٬نقل های از این گزارش را به وزارت های دفاع افغانستان و چین نیز سپرده است .
اگاهان سیاسی افغان میگویند که روسیه بیشتر از هر کشور دیگر منطقه میداند که داعش از کجا به افغانستان آورده میشود و از نقش پاکستان نیز در این خصوص به خوبی آگاه است.
مگر حالا در اسلام آباد به شنیدن حرفی های تحریف شده پاکستانی ها گوش میدهد
این برخورد روسیه را چگونه میتوان تفسیر کرد؟
این میرساند که روسیه وارد یک بازی پیچیده سیاسی و استخباراتی در منطقه شده است که در گروه گرفتن تحرک و عمل کشور های آسیا میانه یکی از اهداف این بازی ها است.   ختم  صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا