امنیت

وزارت امورداخله : شمار پولیس زن باید به ده هزار نفر برسد

کابل باختر/ 11/ حمل
مقامات وزارت امورداخله میگویند آنها افزایش تعداد سربازان پولیس زن را یکی از اولویت های کاری خود قرارداده ودرنظر است که درگام نخست تعداد نیروهای پولیس زن را به پنج هزار افزایش دهد .
این مقامات گفته اند وزارت داخله براساس برنامه ریزی تاده سال آینده تعداد این نیروها را به ده هزار خواهد رسانید و فعالیت های وزارت امورداخله دراین راستا ادامه دارد.
چنانچه سال گذشته برای آموزش، این وزارت یکصدو نود پولیس زن را به ترکیه فرستاده بود که بعداز ختم آموزش دوباره به افغانستان بازگشتند و شروع به کارکردند که به همین مناسبت دیروز وزارت داخله مراسمی را برگزار کرد.
مقامات وزارت داخله اعلام کرده است که ازاین تعداد یکصدو دوازده تن در کابل و سایر آنها درولایت های مختلف کشور مشغول به کار خواهند شد.
همچنان مقامات این وزارت گفته اند که به زودی سه صدو بیست و پنج پولیس زن دیگر را نیز برای آموزش بیشتر ، برای یک دوره شش ماهه به ترکیه فرستاده خواهند شد.
خانم حکمت شاهی رییس کل بخش جندر وزارت امور داخله می گوید که این موضوع ثابت شده است که این وزارت بدون جذب نیروهای پولیس زن ، نمیتواند به بخشی از اهداف خود دست یابد.
وی تاکید کرد که وزارت داخله تمام حقوق و مزایای را که برای سایر افراد پولیس درنظر گرفته برای زنان پولیس که دوره آموزشی خود را می گذراند نیز درنظر گرفته است و افزایش سربازان پولیس زن یکی از چالش های مهم درافغانستان تلقی میشود.
درحال حاضر در تشکیلات وزارت داخله این کشور درحدود دوهزار و سه صد سرباز ، افسر و کارمند ، پولیس زن مشغول به کارهستند و تعداد نیروهای پولیس افغانستان نیز به بیش از یکصدو پنجاه و هفت هزار نفر می رسد که اندکی بیشتر ازیک درصد آن زن هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا