سیاست

سفیر روسیه در کابل : از گفته های مقامات روسیه تعبیر غیر دقیق صورت گرفته است

کابل 6 جدی باختر
معین سیاسی وزارت امور خارجه امروز، با الکساندر مانتیتسکی سفیر فدراسیون روسیه مقیم کابل، در دفتر کار خویش ملاقات کرد.
به اساس معلومات دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه به آژانس باختر،در آغاز ملاقات، حکمت خلیل کرزی معین سیاسی وزارت امور خارجه از سفیر فدراسیون روسیه مقیم کابل، در مورد آنچه به عنوان اظهارات مقام های وزارت امور خارجه آن کشور در رابطه با همخوانی علایق روسیه با علایق گروه طالبان و مجاری تماس آن کشور با گروه یاد شده که اخیراً در رسانه ها بازتاب یافته است، خواهان توضیحات گردید.
در پاسخ، سفیر فدراسیون روسیه مقیم کابل اظهار داشت که از گفته های اخیر مقام های وزارت امور خارجه آن کشور در این رابطه نقل قول و تعبیر غیر دقیق صورت گرفته است. نامبرده افزود که در واقع، منظور این بوده است که علایق روسیه با علایق گروه طالبان تنها در جنگ با داعش همخوانی دارد و هدف آن کشور از داشتن مجاری تماس با گروه یاد شده صرفاً کمک به دریافت راه حل سیاسی گروه طالبان با دولت افغانستان می باشد.
سفیر فدراسیون روسیه مقیم کابل تأکید ورزید که آن کشور همیشه از دولت افغانستان پشتیبانی نموده است و خواهان یک افغانستان مستقل، دارای حاکمیت ملی، با ثبات و عاری از تروریسم و مواد مخدر می باشد.
در ادامه این ملاقات، دو طرف در مورد موضوعات مهم در روابط و همکاری های دوجانبه افغانستان و روسیه، منجمله مبارزه با تروریسم و مواد مخدر و نشست مشورت های سیاسی میان وزارت های امور خارجه دو کشور که قرار است در آینده نزدیک در مسکو برگزار گردد، بحث و تبادل نظر نمودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا