سیاست

رئیس جمهور غنی: نقش چین در گفتگو های صلح افغانستان ارزشمند است

کابل باختر/ 17/ دلو
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان امروز یو جینگ سفیر کبیر جمهوری مردم چین را به حضور پذیرفت.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژآنس باختر، در این دیدار که در ارگ انجام شد، سفیر چین سلام ها و تمنیات نیک رئیس جمهور و مردم آن کشور را به رئیس جمهور غنی و مردم افغانستان تقدیم کرد.
سفیر چین گفت که بعد از سفر معاون رئیس جمهور چین به افغانستان تصور رهبری جمهوری مردم چین در مورد افغانستان به صورت مثبت تغییر کرده و در ضمن روابط دو جانبه بعد از اولین سفر رسمی رئیس جمهور غنی به چین به صورت قابل ملاحظه در عرصه های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و ارتباطات مردمی گسترش یافته است.
وی ضمن اینکه از همکاری های کشورش در عرصه های متذکره و در مورد تقاضای رئیس جمهور غنی بخاطر آغاز کار عملی احداث خط آهن که افغانستان را به چین وصل خواهد کرد، اطمینان داده گفت که سند همکاری در این رابطه بزودی امضا خواهد شد تا افغانستان جز این شاهراه بزرگ گردد.
وی گفت که از تلاش های دولت افغانستان بخاطر تامین صلح و ختم جنگ منحیث یکی از اعضای میکانیزم گفتگو های چهارجانبه حمایت می کند.
سفیر چین خاطر نشان کرد که در عرصه مردمی، سفر ها و تبادل افکار هیات های اکادمیک دو کشور باعث افزایش همکاری ها و ارتباطات میان دو کشور می گردد.
در مقابل رئیس جمهور غنی از نیت نیک و همکاری های ملت و دولت چین به افغانستان تشکری کرده گفت که آرزومند است تا سایر مقامات چین نیز از افغانستان دیدن نمایند.
رئیس جمهور، نقش چین را در گفتگو های صلح افغانستان در ترکیب میکانیزم چهارجانبه ارزشمند تلقی کرد و خواهان همکاری های بیشتر چین در عرصه های مختلف بخصوص پروسه صلح گردید.
رئیس جمهور کشور گفت: اطمینان کامل دارم که علایق و دوستی میان دو کشور از هر زمان دیگر مستحکمتر بوده و به نفع مردم دو کشور می باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا