اقتصاد

میدان هوایی غزنی افتتاح گردید

غزنی /باختر /8 جدی
با اولین پرواز طیاره از میدان هوایی جدید غزنی عصر دیروز این میدان رسماً افتتاح گردید.
در مراسم افتتاح این میدان هوایی بعضی از ارکان دولتی ،اعضای پارلمان و برخی مقام های وزارت ترانسپورت و هوانوردی ملکی حضور داشتند.
موسی خان اکبر زاده والی غزنی به آژانس باختر گفت : دیوار احاطه وخط پرواز این میدان تکمیل شده و کار بخشهای دیگر آن در آینده نزدیک به پایه اکمال خواهد رسید.
وی افزود، پروژه میدان هوایی ولایت غزنی دو ملیون و ششصد هزار دالر امریکایی هزینه برداشته است و در چوکات پروژه های سال 2013 کار آن پیشرفته است.
منبع اضافه کرد ، تکمیل کار این میدان برای مردم ولایت غزنی و ولایات همجوار آن بسیار با ارزش بوده و پس از این باشنده گان ولایت غزنی و ولایات همجوار می توانند در سفر های داخلی و خارجی از این میدان استفاده نمایند.
والی غزنی از وزارت ترانسپورت و هوانوردی ملکی خواست که بخاطر تکمیل سایر بخش های میدان هوایی غزنی به خصوص اسفالت خط پرواز توجه جدی و اقدام عاجل نماید.
گفته می شود بعد از این هفته دو پرواز از کابل غزنی و عکس آن صورت میگیرد.
معین پالیسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی بهره برداری میدان هوایی غزنی را در عرصه معرفی شهر غزنی به عنوان مرکز ثقافت اسلامی بسیار مهم خواند .
جاهد عظیمی رییس شرکت هوایی افق شرق گفت در صورتی که چالش جدی سر راه آنان قرار نگیرد به پرواز های شان در ولایت غزنی ادامه میدهند و در همین حال مسوولان امنیتی غزنی تعهد سپرد که امنیت پرواز ها را تامین می نمایند .
قابل ذکر است که میدان هوایی غزنی در حومه شهر در چهارده کیلو متری شهر به طرف جنوب شرق در ساحه موسوم به یونت اعمار شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا