اقتصاد

سب‌ستیشن لین برق ۲۲۰ کیلو‌ولت در ولایت لوگر توسط رئیس‌جمهور کشور افتتاح شد

کابل باختر26 ثور
محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان با هیئت عالی‌رتبۀ دولتی در سفر به ولایت لوگر پس از افتتاح سب‌ستیشن لین برق ۲۲۰ کیلو‌ولت و تالار جلسات آن ولایت، با بزرگان، نمایندگان، علمای دینی، زنان، جوانان و اقشار مختلف آن ولایت دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، ابتدا، محمدانور اسحاق‌زی به‌رئیس‌جمهور و هیئت همراه‌اش خوش‌آمدید گفته افزود که مردم لوگر از برنامه‌های شما، مذاکرات صلح و توزیع تذکره‌های برقی قدردانی و حمایت می‌نمایند.
وی اضافه‌کرد: مردم ولایت لوگر پشتیبان محکم برای نظام هستند و به این منظور قربانی‌های فراوان داده‌اند، از شما تشکر می‌کنند که آرزوی مردم را با تأمین برق برآورده‌ساختید.
اسحاق‌زی خطاب به‌ رئیس‌جمهور گفت، از برکت توجه شما به شمول سرک و پوهنتون لوگر، در سال گذشته ۱۲۳ پروژۀ خورد و بزرگ در این ولایت تطبیق شده‌است. وی پیشنهاداتی را در قسمت تجهیز شفاخانه، اعمار میدان هوایی، تعمیر ادارات دولتی، افزایش تشکیل پولیس، تخصیص لوای چهارم، اعمار کمپلکس به ولسوالی‌ها و پخته‌سازی سرکت‌ها با رئیس‌جمهور شریک‌ساخت.
محمدداوود قاضی‌زاده معین وزارت انرژی آب در خصوص سب‌ستیشن لین برق ۲۲۰ کیلو‌ولت به مردم معلومات‌داد و از توجه رئیس‌جمهور در این زمینه قدردانی نمود. موصوف هم‌چنان از هم‌کاری مردم و بزرگان لوگر در ایجاد سب‌ستیشن و امتداد لین برق تشکرکرد.
سپس، حسیب‌الله ستانکزی رئیس شورای ولایتی لوگر، نفیسه هجران عضو شورای ولایتی و حاجی زلمی عبدالرحیم‌زی رئیس شورای محلی محمدآغه، ضمن خوش‌آمدید به رئیس‌جمهور کشور، خواست‌ها و پیشنهادات خویش را در عرصۀ جلوگیری از غصب زمین، توزیع زمین شهرک‌ها، ایجاد مراکز توزیع تذکره‌های برقی، توجه به مشکلات زنان، وضعیت امنیتی، رشد زراعت، حل مشکلات فقر و اقتصادی و استخراج قانونی معدن مس عینک با رئیس‌جمهور شریک‌ساختند.
آنها خاطرنشان‌کردند که ما خواهان صلح، امنیت و ختم جنگ هستیم و تأکید ورزیدند که باید به اشخاص سودجو موقع برای مخالفت با صلح داده‌نشود. سخنرانان گفتند که مردم لوگر از دستاوردهای حکومت خود قدردانی‌کرده و از برنامه‌های آن حمایت همه‌جانبه می‌نمایند.
محمد اشرف غنی رئیس‌جمهور کشور پس از شنیدن معلومات و پیشنهادات سخنرانان، از آنها تشکرکرد که مسائل مردمی و ملی را با وضاحت همراه‌اش شریک‌ساختند. وی اضافه‌کرد که با رسیدن برق به لوگر، قیمت برق از ۲۵ افغانی به ۶,۲۵ افغانی کاهش خواهدیافت و ضمن روشنی‌بخشیدن به خانه‌ها، باعث صنعتی‌شدن این ولایت خواهدشد و زراعت و تجارت رشد می‌نماید.
رئیس‌جمهور از صبر مردم لوگر تشکر کرد که ابتدا فرصت دادند تا به ولایات دیگر رسیدگی‌شود. او اضافه‌نمود که وضعیت امنیت کنونی لوگر قابل قبول نیست و به مسئولین دستور‌داد که ضمن تقویت هماهنگی جهت تغییر وضعیت، یک پلان را ترتیب و شریک سازند.
رئیس‌جمهور کشور گفت: اکنون وقت آن رسیده‌است که به بی‌اتفاقی پایان داده شود. رئیس‌جمهور همکاری مردم را در راستای تأمین امنیت، مبارزه با فساد، حکومت‌داری خوب و عرصه‌های مختلف مهم‌خوانده، اضافه‌نمود که بدون هم‌کاری مردم، استعمال قوه مؤثر تمام نمی‌شود.
رئیس‌جمهور خاطرنشان‌ساخت که مشکلات و شکایات در برخی‌موارد حکومت‌داری موجود است که برای رفع آن اقدامات اساسی باید صورت گیرد. وی گفت که در شش‌ماه آینده، در قسمت مؤثریت ادارات دولتی توجه اساسی خواهد‌شد، زیرا به گفتۀ او طبقه‌بندی ولایات در گذشته عادلانه نبوده است.
محمد اشرف غنی با تأکید گفت که ما نیت، اراده و صلاحیت صلح را داریم و شدت جنگ، ما را از صلح عقب‌زده نمی‌تواند، زیرا این خواست اساسی مردم ما است. وی بیان‌داشت که مبارزه با فساد را من از حضرت عمر فاروق آموخته ام، در این خصوص باید بحث ملی و اساسی را ایجاد نماییم و به مفسدین راه را ببندیم.
محمداشرف غنی گفت، زن افغان هم‌واره مدیریت، عزت و شخصیت داشته است و باید سهم و مشارکت زنان در ادارات افزایش یابد. وی افزود که طرز فکر ما اسلامی است و آنچه که می‌خواهیم نظر به قانون اساسی ما می‌باشد.
رئیس جمهور با اشاره به اعمار اساسی سرک از لوگر تا کابل و دورازۀ لاهوری، گفت که برگزاری انتخابات ولسی‌جرگه، شورای‌ ولسوالی‌ها و انتخابات ریاست‌جمهوری درسال ۱۳۹۸ حتمی می‌باشد و از مردم خواست که در انتخابات آینده به‌گونۀ گسترده اشتراک نمایند.
در اخیر این دیدار، بزرگان و نمایندگان اقشار مختلف مردم لوگر، دستار عزت و تقدیرنامه را به رئیس‌جمهور اعطا کردند و ضمن زندگی بابرکت در انجام امور محوله، به وی آرزوی موفقیت مزید نمودند.# ضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا