سیاست

قطر دربخشهای مبارزه با مواد مخدر، صحت عامه ، تجارت ، زراعت و مالداری، معارف و محیط زیست افغانستان را کمک می کند

کابل باختر 10 قوس
احمد ضیاء مسعود نمایندهٔ فوق العادهٔ رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب با شیخ حسن بن عبدالله بن خالد آل ثانی از خانواده حاکم قطر و یکی از تجاران ملی آن کشور وهیات همراه اش ملاقات کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی  نمایندهٔ فوق العادهٔ رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب به آژانس باختر، درین ملاقات  که وزیر مبارزه علیه مواد مخدر، رییس اداره ملی حفاظت از محیط زیست، معینان وزارت های تجارت و صنایع، صحت عامه، زراعت و مالداری نیز حاضر بودند؛ شیخ حسن بن عبدالله برنامه های سرمایه گذاری در افغانستان را در زمینه های زراعت و مالداری، صحت عامه، معارف، مبارزه علیه مواد مخدر و معادن تشریح نمود.
وی گفت: در افغانستان زمینه های مهم سرمایه گذاری مساعد است و ما متعهد هستیم تا برای افغانستان از این طریق همکاری های همجانبه اقتصادی نموده تا  در خدمت برادران افغان خود قرار داشته باشیم تا دو ملت به هم برادر را نزدیک بسازیم.
او علاوه کرد: از آنجاییکه افغانستان یک کشور زراعتی است، ما مصمم هستیم تا در زمینه تاسیس فارم مالداری مدرن در ولایت نیمروز همکاری نماییم  او همچنان وعده  اهدای دو صد راس گاو شیری زراعتی را نیزداد.
به همینگونه شیخ حسن بن عبدالله  از ایجاد شفاخانه پنجاه بستر برای معتادین در ولایت نیمروز، انتقال پرندگان کمیاب، اهدای ده راس آهو  و دو جفت شیر را به باغ وحش کابل وعده داده همچنان یاد آورد شد که  برای کشت بدیل در قسمت رشد زرع پنبه و زعفران سرمایه گذاری می نمایند.
همچنان شیخ حسن بن عبدالله از اعمار مکاتب و مدارس در بخش معارف کشور خبرداده گفت: این کمک ها بر اساس نیازمندی های وزارت معارف خواهد بود.
وی بیان داشت: ما در پلان ها و سرمایه گذاری هایی که در افغانستان می کنیم به تمام کشور های عربی نشان میدهیم که افغانستان با وجود چالش ها، جای خوبی برای سرمایه گذاری است و متعهد به همکاری های دوامدار با مردم افغانستان هستیم و امیدوار هستیم که مردم افغانستان از آن استفاده وسیع نمایند.
وی گفت: اگر دولت افغانستان هرگونه پیشنهاد و نظری در رابطه با سرمایه گزاری های آنان داشته باشند قابل قبول آنان خواهد بود. .
همچنان در این دیدار وزیر مبارزه علیه مواد مخدر پیشنهاد نمود که افغانستان متعهد به مبارزه جدی علیه مواد مخدر است و نیاز است تا در زمینه کشت بدیل همکاری های از سوی آنان صورت بگیرد.

معین وزارت صحت عامه پیشنهاد سرمایه گذاری روی تولید ادویه و ایجاد شفاخانه بزرگی در ولایت کابل کرد و رییس عمومی اداره ملی حفاظت از محیط زیست در زمینه نسل گیری پرندگان کمیاب خواهان همکاری آنان شدند.
نمایندهٔ فوق العادهٔ رییس جمهور بعد از شنیدن پلان ها و سخنان شیخ حسن بن عبدالله بن خالد آل ثانی جهت سرمایه گذاری ها در کشور، از همکاری های آنان در افغانستان قدردانی نمودواین همکاری ها را بر توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور تاثیر گذار شمرد.
نماینده فوق العاده رئیس جمهوری افزود که  قانون سرمایه گذاری درافغانستان تسهیلات لازم برای برای سرمایه گذاری مساعد ساخته است و افغانستان جای خوبی برای سرمایه گزار های تجارتی است و همه تجار و سرمایه گذاران خارجی می توانند بر اساس قوانین نافذه جمهوری اسلامی افغانستان سرمایه گذاری نمایند.
نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب به منظور فراهم ساختن تسهیلات به ادارات ذیربط هدایت لازم داد. 
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا