امنیت

با شنده های تگاب از احتمال سقوط دو باره ان ولسوالی نگران اند

کابل باختر /۲۸ جوزا بدخشان
ولسوالی تگاب بدخشان که به تازگی از اشغال  مخالفان مسلح آزاد شده است باشندگان آن خواستار تحکیم مواضع  نظامیان درآن ولسوالی  شدند. آنان هوشدار میدهند که اگر دولت به حفظ آن  توجه لازم مبذول نکنند احتمال سقوط مجدد آن بدست مخالفان امکان پذیر می شود.
نیروهای امنیتی در بدخشان ولسوالی تگاب رابعد از یک عملیات ۱۵ روزه   از وجود مخالفان پاکسازی کردند.
در این حال  منسوبان امنیتی نیز  از آینده این ولسوالی نگران اند .
سمونوال محمد نبی بیان آمر امنیت قوماندانی امنیه بدخشان  به خبر نگار آژانس باختر گفت که در عملیات ۱۵ روزه نیرو های امنیتی در ولسوالی تگاب که قریه به قریه و دره به دره طالبان را تعقیب نمودند ، آنان را کاملا از این ولسوالی آنان و به لسوالی همجوار یمگان که در تصرف شان است فرار دادند.
او همچنان اظهار داشت هیچگونه تضمینی وجود ندارد که این ولسوالی دوباره بدست طالبان سقوط ننماید چرا که این ولسوالی هم مرز با ولسوالی یمگان است که در تصرف طالبان قرار دارد و هرلحظه امکان آن میرود که طالبان دوباره با نیروی بیشتر وارد تگاب شوند .
وی افزود : در این عملیات ۱۵ روزه ۱۰ طالب کشته شدندو ۸ نفر شان زخم بر داشتند و  ۶ میل سلاح مختلف النوع بدست نیرو های امنیتی افتاده است و از نیروی امنیتی در جریان این عملیات یک نفر شهید شد و شش تن دیگر زخم سطحی برداشتند .
کامل بیک حسینی نماینده مردم ولسوالی تگاب در شورای ولایتی بدخشان از  سقوط احتمالی مجدد تگاب به دست مخالفان نگرانی کرد.
داکتر احمد بشیر صمیم عضو شورای ولایتی بدخشان میگوید : چون طالبان در جوار ولسوالی تگاب د رولسوالی یمگان حضور دارند وقرار راپور ها یی که به ما رسیده  است همین اکنون تعدادی از طالبان فراری در کوه های مرتفع تگاب حضور دارند امکان دارد بالای این ولسوالی حمله نمایند و یگانه راه حل تقویه نیروهای خیزش مردمی و بومی این سر زمین است تا در آن مناطق جابجا گردند .
عبدالله ناجی نظری رییس شورای ولایتی بدخشان میگوید : یگانه راه حل، عملیات دوامدار نیروهای امنیتی بالای مواضع دشمن در ولسوالی یمگان و وردوج است در صورتیکه ولسوالی های یمگان و وردوج از وجود طالبان تصفیه نشود، امکان سقوط دوباره ولسوالی تگاب وجود دارد. /ختم بامی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا