سیاست

داکتر عبدالله عبدالله برای اعاده اعتماد مردم به انتخابات، آوردن اصلاحات حتمی است

کابل باختر 24 حوت
داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان، دیروز با اسماعیل آراماز نماینده ملکی ناتو در افغانستان دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژانس باختر، نمایندۀ ملکی ناتو در این دیدار ، به دوام حمایت ناتو از افغانستان به ویژه در راستای تقویت نیروهای امنیتی افغان تاکید کرد.
وی در همین حال، تلاش های افغانستان برای تامین ثبات، از طریق مذاکره با گروه های مخالف مسلح را ستود و تصریح نمود که تامین صلح سرتاسری و دایمی در افغانستان به نفع همه کشورهای ذیدخل در امور افغانستان است.
وی از کشورهای همسایه و منطقه خواست با قاطعیت بیشتر از دولت افغانستان حمایت نموده و اجازه ندهند که هراس افگنان در صدد سوء استفاده، از کشورهای منطقه به عنوان مراکز امن فعالیت های تروریستی باشند.
داکترعبدالله عبدالله رئیس اجرائیه از حمایت های همه جانبه و همکاری های قاطعانه جامعه جهانی به ویژه ناتو با دولت و مردم افغانستان در سال های اخیر ابراز قدردانی و امتنان نمود.
رئیس اجرائیه کشور در حالی‌که تلاش های نیروهای امنیتی افغان در مقابله با گروه های تروریستی و مخالفان مسلح را ستود، خواستار همکاری های بیشتر ناتو به خصوص به نیروهای امنیتی افغان گردید.
وی همچنان، ایجاد اصلاحات انتخاباتی را یکی از اهداف اصلی حکومت وحدت ملی عنوان نمود و علاوه کرد که برای اعاده اعتماد مردم افغانستان به روند انتخابات، آوردن اصلاحات یک امر حتمی می باشد.
رئیس اجرائیه نیز به حمایت صادقانه کشورهای همسایه و منطقه از روند گفتگو های صلح با مخالفان مسلح تاکید کرده گفت که افغانستان امن و با ثبات به مراتب به نفع همه کشورها است و تنها در صورتی می توان به چالش های مشترک موجود فایق گردید و از فرصت هایی که فرا راه همگان قرار دارد استفاده مناسب و بهینه نمود، که با تهدید های امنیتی از ناحیه هراس افگنی مبارزه مشترک صورت گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا