آموزش

وزارت معارف از روند ثبت نام دانش آموزان افغان درمکاتب ایران استقبال کرد

کابل باختر 18 جوزا
مسوولان مرکز امور بین‌المللی و مکتب‌های بیرون مرزی ایران اعلام کرده که ثبت نام دانش‌آموزان مهاجرین افغانستان درمکاتب آن کشور آغاز یافته است.
به گزارش آژانس باختر: رییس  مرکزاموربین المللی و مکتب های بیرون مرزی ایران گفته است که  به تمام مکاتب در سراسر ایران هدایت داده شده تا یک کودک مهاجر افغان از ثبت نام باز نمانند.
رییس مرکزمتذکره به رسانه ها  گفته است که در سال ۱۳۹۱ نزدیک به ۳۱۰ هزار ازدانش آموزان مهاجرین افغان درمکتب های آن کشورحضورداشتند که هر سال بر شمار آنان افزوده شده و به باور او این رقم در سال گذشته به ۳۲۷ هزار نفر افزایش یافته بود.
رییس مرکز بین‌المللی و مکتب‌ های بیرون مرزی ایران گفته است، از برخی ولایات گزارشی دریافت کرده اند که مدیران مکاتب از ثبت نام مهاجران افغان خود داری میکنند اما با آنان برخورد خواهد شد و از فعالیت مراکز آموزشی غیر مجاز نیز جلوگیری میگردد.
گفته میشود که این روند به دستور علی خامنه‌ یی، رهبر مذهبی ایران آغاز یافته است .
دراین حال سخنگوی وزارت معارف خاطرنشان ساخت  که آن وزارت ازاین اقدام نیک دولت ایران مبنی برآغاز روند ثبت نام دانش آموزان افغان درآن کشور، استقبال میکند .
وی افزود که وزارت معارف همواره از دولت ایران خواسته است که برای دانش آموزان افغان درآن کشور چانس شمول درمکاتب و تحصیل را بدهند واین اقدام دولت ایران را به دیدۀ قدرمینگرد.
گفتنی است که اکنون نزدیک به دو میلیون مهاجر افغانستان در شهرهای مختلف ایران زندگی میکنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا