جامعه

وزارت امور زنان و اداره ثبت احوال نفوس تفاهم نامه امضأ کردند

کابل باختر 29 حمل 
وزارت امور زنان به منطور راه اندازی کارزار آگاهی دهی برای زنان به خاطر گرفتن تذکرهکاغذی  تفاهمنامه یی را با اداره ثبت احوال نفوس امضا کرد.
به گزارش به آژانس باختر ،
بربنیاد تفاهمنامه این دو اداره ملزم به راه اندازی کارزار می باشد که به اساس برای زنان و دختران واجد شرایط تذکره ورقی توزیع گردد.
این تفاهمنامه را دلبرنظری وزیز امور زنان با همایون محتاط رییس اداره ثبت احوال نفوس امضا کرد.
برخی ار زنان و دختران واجد شرایط که تذکره ندارند نمی توانند ثبت نام کنند.
شکیلا خانم که مصروف امور منزل است و تذکره ندارد به آژانس باختر گفت که تذکره گرفتن کار آسان نیست سه ،چهار روز را دربرمی گیرد به ایجاد سهولت ها باید مرکز  توزیع تذکره کاغدی در مراکز ثبت نام  فعال گردند
وزیر امور زنان بعدازامضای این تفاهمنامه گفت که  حضورزنان  درمراکز ثبت نام به انتخابات شورای های ولسوالی و شورای ملی  کم رنگ است .
او گفت که بدون اشتراک زنان روند انتخابات نا مکمل است و از تمامی خانواده ها تقاضا کرد که جهت اخذ تذکره،دختران  18 ساله به بالاتر ازآن را که واجد شرایط ثبت نام  اند به گرفتن تذکره تشویق نموده تا باشد که در انتخابات آینده ، دین خود را ادا کنند و حضور خانمها را که نیمی از قشر جامعه را تشکیل میدهند بیشتر سازند.
این تفاهم نامه همکاری مشترک در پی آنست که مسوولیت های اداره مرکزی ثبت احوال نفوس و وزارت امور زنان را درکارراز توزیع سراسری تذکره مشخص کند تا بانوان که نیم نفوس کشور را تشکیل میدهند بتوانند به صورت سهل و آسان در پروسه انتخابات آینده سهم بگیرند .نیلوفر دانش 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا