گزارش ها

جنایت تا کجا ! ؟

کابل باختر   27   ثور 
با آنکه امروز برای حل مشکلات  وخاتمه بخشیدن به منازعات وجدال ها از طرق مسالمت آمیز، تعقل ، همکاری و تحمل کار گرفته میشود مگر طالبان همچنان بیگانه با چنین ارزش ها اند.
گزارشگر آژانس باختر مینگارد:یازده  روز قبل از امروز طالبان باحمله بر ولسوالی قلعه ذال ولایت کندز کنترول این ولسوالی را بدست گرفتند اینکه نیروهای دولتی روی کدام دلایل از این ولسوالی عقب نشینی کردند  وبار دیگر با قبول خطر دو باره بر آن یورش بردند و گروه های هراس افگن را از آنجا راندند.
یک بحث جدا است که باید مسولان به آن بپردازند وآن را با جدیت تعقیب کنند زیرا سقوط موقت برخی از واحد های اداری نه تنها برای مخالفان مسلح یک جنبه تبلیغاتی دارد بل بر مورال  عساکر ومردمان که در چترحاکمیت دولت زندگی میکنند اثر گذار است.
از طرف دیگر آن نظامیان که از چنین واحد ها عقب نشینی کرده اند حرف های هم دارند وادعا های را هم مطرح میسازند که باید جدی گرفته شود.
دراینجا حرف روی اعمال وحرکات  قهقرانه  طالبان است، گروه که تنها با خلق نمودن وحشت  و دهشت بلد بوده ، ویرانی وبربادی را خوب میداند وبرای تطبیق برنامه های دشمنان این کشور گوش به فرمان است.
طالبان با تسلط یازده روزه شان بر قلعه ذال  وبالاخره با فرار شان از این ولسوالی، زخم های از تحجر را  به یاد گار ماندند ونشان دادند که مامور ویرانی وتخریب در این کشور اند.
طالبان ساختمان ولسوالی را آتش زدند قوماندانی پولیس را تخریب کردند و به همین ترتیب به سایر ادارات دولتی وتاسیسات عامه درآن ولسوالی آسیب های جدی وارد نمودند.
آنچه را طالبان در قلعه ذال انجام داند، مشکل اولی  وآخری  آن به مردم باز میگردد زیرا اسناد بها دار، چون  قباله ، اسناد تثبیت هویت،  دوسیه های حقوقی … دیگر وجود ندارد واین میتواند برای مردم مشکل ساز باشد.
طالبان قبلا با تسلط موقت در شهر کندز ویا ولسوالی درقد  تخار و یا هم ولسوالی جانی خیل پکتیا … عین عمل را انجام دادند وبه این ترتیب با مردم دشمنی کردند.
دشمنی طالبان  با مردم در اینجا خلاصه نمی شود، آنها  چند روز قبل یک عالم دین را با بمب گذاری در یک مدرسه دینی در شهر چهاریکار به شهادت رساندند و دیروز یک عالم دیگر دینی را که درعین حال آمر یک مکتب نیز بود در ولسوالی قادس بادغیس به شهادت رساندند.
شنیع تر از همه این گروه به تازگی در ولایت بغلان  با کار گذاری ماین  ومواد انفجاری دراجساد افراد کشته شده و لاش حیوانات وقرار دادن آنها در کنار جاده کوشیده اند تا گراف تلفات نیروهای امنیتی را بالا ببرند.
پولیس ولایت بغلان تا اکنون به چند جسد انسان و چند لاش حیوانات برخورده که  در آن مواد انفجاری کار گذاری شده بود.
در حالیکه اسلام برای حفاظت از اجساد مردگان دساتیر مشخص دارد بر حرمت گذاشتن در برابر آن تاکید داشته است.
همچنان طالبان در روز های اخیر مزاحمت های زیادی را در برابر معارف ایجاد کرده اند وشماری ار مکاتب دخترانه را در غزنی وجا های دیگر بسته اند
انچه گفته شده شمۀ ا زجنایات است که طالبان در چند روز گذشته مرتکب شده اند.
باید گفت سر دسته این گروه ( ملا هبت الله) در آغازین روز های سالجاری خورشیدی از افراد اش خواست که نهال غرس کنند واز تاسیسات عامه حراست نمایند.
مگر عملکرد این گروه نشان میدهد که آنها برای نابودی افغانستان تلاش دارند واگر سردسته هم گپی میزند فقط یک تبلیغ  واغوا مردم است وطالبان با مدنیت وانسانیت همچنان در تضاد اند.   ختم /  تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا