اقتصاد

جلسه یی به منظور بررسی وضعیت بخش هوانوردی ملکی، برگزار شد

کابل/ 2 جوزا/ باختر
جلسه رهبری اداره هوانوردی ملکی برگزار شد و وضعیت بخش هوانوردی ملکی و دورنمای فعالیت این بخش در دوره پس از کرونا را مورد بحث قرار داد.
به گزارش آژانس باختر؛ در این جلسه داکتر محمد قاسم وفایی زاده، رییس اداره هوانوردی ملکی با استقبال از فرمان اخیر رییس جمهوری در مورد تعلیق فرمان قبلی و جدا شدن اداره هوانوردی ملکی، گفت که این اداره یک اداره تخنیکی است و مطابق معیار های سازمان ایکاو باید استقلال عمل در اجراات تخصصی و مسلکی خود داشته باشد.
وی این اقدام دولت را گام مهمی در موفقیت اداره در روند تفتیش سازمان جهانی ایکاو برای تکمیل معیارهای این سازمان دانسته و به ریاست های مربوط وظیفه داد که اجراات شان را در مطابقت به صراحت فرمان مقام ریاست جمهوری عیار کنند و اقدامات لازم انجام دهند.
همچنان در این جلسه پیشرفت ها در روند تفتیش سازمان ایکاو بررسی شد و به بخش های مربوط هدایت داده شد که کلیه اقدامات لازم را برای موفقیت این روند انجام دهند.
بر اساس اجندای جلسه، موضوع شروع مجدد پروازهای داخلی و خارجی و آمادگی و پلانگذاری دقیق مطابق فیصله اخیر انجمن آیاتا و سازمان ایکاو مورد بحث قرار گرفت و به معاون عملیاتی وظیفه داده شد که هماهنگ با روند موجود در منطقه، جلسات جداگانه ای را با شرکت های هوایی برگزار کنند و پلان فعالیت آن ها با رعایت تدابیر وقایه یی مطالبه و بررسی شود.
به همین ترتیب به ریاست عمومی استانداردهای پرواز و ریاست عمومی میدان های هوایی وظیفه داده شد که ساختار و طرزالعمل لازم را برای آغاز پروازهای داخلی وضع کنند که در صورت تصمیم دولت برای از سر گیری پرواز ها میان ولایت های  کشور، سطح امنیت و مصئونیت مسافران بالا برده شده و ریسک انتقال ویروس کاهش یابد.
بر علاوه در جلسه موضوع تاثیر شیوع ویروس کرونا بر عواید اداره هوانوردی ملکی نیز مورد بحث قرار گرفت.
بر اساس گزارش رییس تنظیم عواید، اداره هوانوردی در پنج ماه اول سال حدود 1.9 میلیارد افغانی کاهش داشته است که 45 درصد کاهش را نشان می دهد. احمدضیااحمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا