سیاست

داکتر عبدالله عبدالله: اگر همه ما قاطعانه عمل کنیم؛ خشونتی علیه زن صورت نخواهد گرفت

کابل باختر 3 قوس
داکترعبدالله عبدالله رئیس اجرائیه با حضور در برنامۀ تجلیل از روز بین المللی محو خشونت علیه زنان که در ارگ ریاست جمهوری برگزار شده بود، سخنرانی کرده گفت:این تجلیل، تنها یک حرکت سمبولیک نیست، بلکه حرکت بزرگی است که توسط مردم آغاز گردیده و اکنون، نیازمند حمایت‌های همه جانبۀ حکومت می‌باشد.
وی از تلاش‌های حکومت وحدت ملی در دو سال گذشته در راستای رسیدگی به مشکلات زنان یاد نمود افزود: تلاش‌هایی که صورت گرفته اصلاً به معنای این نیست که تمام مشکلات زنان در افغانستان حل گردیده و دیگر علیه آنان خشونتی صورت نمی‌گیرد.
رئیس اجرائیه با آنکه تعیین شانزده روز برای برنامه، آگاهی دهی و بسیج همگانی برای مبارزه با خشونت علیه زنان را گامی مفید عنوان نمود؛ تصریح نمود، تنها زمانی موفق می شویم بساط خشونت علیه زنان را در افغانستان برچینیم که همه مردم افغانستان به عنوان انجام مسوولیت انسانی و ایمانی خویش، قاطعانه اقدام نماییم.
وی با بیان اینکه خشونت علیه زنان تنها در خانواده‌ها محدود نیست، بلکه شامل اجتماع و نهادها و ادارات دولتی نیز می‌شود و زنانی‌که اقدام به دادخواهی می‌کنند با انواع دیگر خشونت رو به رو می‌شوند، هشدار داد، چنین زنانی که فریاد شان به هیچ جایی نمی‌رسد و هیچ کسی به مشکلات شان رسیدگی نمی‌کند، به گونه ای صدمه می‌بینندکه دیگر توان و انگیزه ای برای شان نمی‌ماند.
داکتر عبدالله عبدالله، همچنان و به دوام سخنان خویش افزود: اگر همچنان و با روش‌های معمول برخوردنماییم و چالش‌ها را نادیده بگیریم، حقوق نیمی از مردم این مملکت پامال گردیده و هیچ کدام ما به جایی نمی رسیم.
وی وضعیت کنونی حاکم در کشور را غیر قابل قبول دانست و گفت که یک لحظه و یک روز خشونت علیه یک انسان قابل تحمل نیست. زیرا وقتی یک مادر، احساس امنیت و آرامش ننماید، سایر اعضای خانواده که تحت کفالت و مدیریت او قرار دارند، چه وضعیتی خواهند داشت؟!
داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور اوج تراژیدی در کشور ما را در این دانست که بیشتر خشونت‌ها به نام اسلام صورت می‌گیرد در حالی‌که ارشادات دین مبین اسلام، واضح و صریح است و همواره به عطوفت و مهربانی در برابر همگان و به ویژه بانوان توصیه و تاکید نموده است.
رئیس اجرائیه کشور، اعلام نمودکه اگر برای محو خشونت علیه زنان، تمام ما قاطعانه اقدام نماییم و به جرایم رسیدگی نموده و مجرمین را مجازات کنیم، یقیناً که وضعیت تغییر می‌کند و فردای مردم ما بهتر از امروز خواهد بود.
داکتر عبدالله عبدالله از مسولان حکومتی، علمای دینی، رهبران سیاسی، فعالان جامعۀ مدنی و تمام مردم افغانستان خواست که در اقدامی همگانی و متداوم، ریشه‌های خشونت علیه بانوان را خشک نموده و اجازه ندهندکه مهمترین و آسیب پذیرترین قشر جامعه، بیشتر از این قربانی خشم و خشونت گردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا