اقتصاد

پیشرفت درکار ساختمان بند پاشدان درغرب کشور

شهرهرات ۳۱ ثورباختر
کار ساختمانی بند پاشدان در ولسوالی کرخ ولایت هرات، نزدیک به چهل وپنج  درصد پیشرفته است .
همزمان با بازدید عبدالقیوم رحیمی والی هرات ازجریان کار احداث بند پاشدان، مسولان شرکت ساختمانی مجری احداث این بند تاکید کردند که کار این پروژه مطابق جدول زمانی ازقبل تعیین شده به پیش میرود.
والی هرات درجریان این بازدید از تلاش کارگران وانجنیران قدردانی کرد وگفت كارساختمانی این پروژه به قدر كافي پيشرفت داشته است.
انجنیرمحمد ظريف نماينده شرکت ساختمانی هيواد وال شرکت مجری احداث بند پاشدان می گوید درشبانه روز سه صد تا سه صدو پنجاه کارگر دربخش هایی این پروژه فعالیت دارند.
بندآبی پاشدان، برعلاوه آبیاری چهارده هزار هکتار زمین زراعتی، قدرت تولید دو میگاوات برق و ظرفیت ذخیرۀ چهل و پنج میلیون متر مکعب آب را دارد.
آگاهان اقتصادی در هرات به این باور هستند که اگر حکومت به ساخت بندهای آب در کشور توجه جدی کند، علاوه بر رشد زراعت، وضعیت اقتصادی و اشتغال زایی نیز در کشور بهبود می یابد.
کار احداث این بند در سال ١٣٩٠ به ارزش ١١٧ میلیون دالر آغاز شد و قرار بود با گذشت سه سال  کار آن به پایان برسد؛ اما اکنون با گذشت نزدیک به ٧ سال، 50 درصد کار ساخت آن تکمیل شده است.
بند پاشدان بعد از سلما، یکی از بزرگترین بندهای آب در ولایت هرات است که در ولسوالی کرخ این ولایت موقعیت دارد. ختم/حبیب سادات

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا