جامعه

کارساختمان یک پرورشگاه درپروان آغازشد

چاریکار /17 سرطان / باختر
موسسۀ محمد بن راشد کارساختمان یک پرورشگاه را درپروان امروز آغاز کرد.
به گزارش خالدسخا خبرنگارآژانس باختراین ساختمان به هزینۀ ششصدوپنجاه هزاردالرامریکایی باظرفیت دوهزارکودک درمساحت پانزده جریب زمین دردامنۀ گلغندی شهرچاریکارمرکزپروان ساخته می شود.
درمراسم تهداب گذاری این پرورشگاه والی پروان،معین کاروزارت کارواموراجتماعی،رییس موسسۀ محمد بن راشد،رییس وشماری از اعضای شورای ولایتی ومسوولان ومتنفذان پروان شرکت کرده بودند.
فضل الدین عیار والی پروان ازبنیاد خیریۀ شیخ زایدوتوجه وزارت کاربرای ساخت این پرورشگاه قدردانی کردوساخت وایجاد این پرورشگاه را برای پرورش وآموزش کودکان تیم حایزاهمیت بیان کرد.
غلام حیدرجیلانی معین کاروزارت کارواموراجتماعی گفت که آن وزارت تلاش می کند که شش میلیون کودک تیم ،بی سرپرست وآسیب پذیردرکشورمورد حمایت قراربگیرند وزمینۀ پرورش وآموزش برای آنان فراهم شود.
وی گفت این پرورگاه به نام کمپلکس ساخته می شود وامکانات خوب پرورش وآموزش برای دوهزارکودک بی سرپرست وآسیب پذیر درآن درنظرگرفته شده است.
محمد بشیرواصل رییس موسسۀ  محمد بن راشد در مورد چگونگی اعمار این پرورشگاه معلومات دادو گفت: این پرورشگاه به نام (کمپلکس تعلیمی سمو الشیخه هند بنت مکتوم برای ایتام) در پروان در چهار مرحله با ظرفیت ۴۰۰ یتیم, با داشتن اتاق های لیله برای ۲۰۰کودک, مسجد با کمیت ۸۰۰  نماز گزار, تهیه تجهیزات, حفر چاه آب و دیوار احاطه در مساحت ۱۵ جریب زمین به ارزش شش صد و پنجاه هزار دالر امریکایی  اعمار می شود..
واصل افزود که این پرورشگاه در مرحله های بعدی  ظرفیت هزاران  یتیم را دارا خواهد بود. وی همچنان از ادامه کمک های بشر دوستانۀ آن موسسه نیز در پروان اطمینان داد.
احمد وکیل سهیل رئیس کار و امور اجتماعی پروان ایجاد این پرورشگاه را یک دستآورد خوب دانست و از موجودیت ۴۰۰ یتیم و بی سرپناه درآن ولایت یاد آوری کردو گفت: در حال حاضر یک صدکودک یتیم در دو پرورشگاه دولتی و خصوصی تحت پرورش استند که با اعمار این کمپلکس به مشکلات سایر کودکان یتیم و بی سرپناه رسیدگی خواهد شد.
سادات
/////////

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا