امنیت

معاون عملیاتی ایساف: نیروهای افغان درسال 2013 مسوولیت تمامی امورامنیتی وعملیاتی را عهده دار میشوند

کابل 21 جدی باختر
معاون عملیاتی  آیساف میگوید که نیروهای امنیتی افغان در سال 2013 میلادی امورامنیتی و عملیات های نظامی را به صورت کل دردست خواهند گرفت .
جنرال آدم فیندلی معاون عملیاتی نیروهای آیساف میگوید درحال حاضر بیش از 80 فیصد عملیاتهای نظامی درکشور از سوی نیروهای امنیتی افغان اجرا میشود و درسال2013 این روند کلی و سراسری خواهد شد .
طبق برنامه نیروهای امنیتی افغان دراین سال مسوولیت امنیتی کشور را به صورت کل عهده دار شده  و عملیاتهای نظامی، هم از سوی نیروهای افغان اجرا خواهد شد.
موصوف که روز گذشته  دریک نشست خبری صحبت میکرد به این نکته تاکید کرد که درجریان دوسال دیگر که نیروهای خارجی دراین کشور حضور خواهند داشت تنها دراوضاع دشوار و پیچیده داخل عمل خواهند شد.
موصوف ، بررسی از اوضاع امنیتی در افغانستان را درجریان سال 2012 میلادی یاد اور شد که بخش های جنوبی وشرقی افغانستان شاهد خشونت های بوده و تنها این بخشهای کشور پنجاه فیصد از خشونت های اتفاق افتاده شده  را  در افغانستان به خود اختصاص داده اند .
معاون عملیاتی نیروهای آیساف بدون آنکه به جزئیات برود از نورستان به عنوان ولایت ناامن یاد نمودکه درجریان سال 2013 میلادی شاهد جنگ های خواهد بود ضمنآ  موصوف از توانایی و آماده گی های نیروهای اردوی ملی و پولیس برای مقابله باحوادث احتمالی در نورستان اظهار خوشبینی کرد.
در همین حال سخنگوی نیروهای ایساف درکابل گفته است که نیروهای افغان و بین المللی در جریان سال 2012میلادی توانستند تا شورشیان را از مخفی گاه های شان برانند. وي سال گذشته عیسوی را برا ی نیروهای افغان و بین المللی پردستاورد توصیف نمود.
جنرال کوتنر کیتس در رابطه به ماموریت ناتو بعد ازسال 2014 میلادی گفته است که طرح ماموریت ناتو بعد ازسال 2014 در افغانستان روی دست است مگر او از جزئیات این طرح چیزی نگفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا