سیاست

حامدکرزی رییس جمهوری اسلامی افغانستان با صدور فرمانی یکبار دیگر ثابت ساخت که بر اصلاحات نهادهای دولتی و مبارزه با فساد جدی میباشد.

حامدکرزی رییس جمهوری اسلامی افغانستان با صدور فرمانی یکبار دیگر ثابت ساخت که بر اصلاحات نهادهای دولتی و مبارزه با فساد جدی میباشد.

مبصر سیاسی آژانس باختر می نویسد ، حامدکرزی رییس جمهوری اسلامی افغانستان با صدور این فرمان به ادارات و نهادهای دولتی یکسره دستور صادرکرد که در اصلاح اداره و مبارزه با فساد اداری جدی عمل کند آنچه به عنوان پدیده های منفور پیوسته مورد انتقاد مردم و جامعه بین المللی بوده است .

 این دیگر حقیقت واضح و روشن است که علی رغم تلاش های نظام و بستر سازی برای ایجاد نظام و نهادهای اصلاح شده و خدمتگار مردم تاهنوز دست آوردها در این عرصه ناچیز بوده است.

زیرا گزینش در ادارات و حتی استخدام مامورین و کارمندان دولتی بربنیاد حلقه ها و گرایش های قومی ، زبانی و سیاسی صورت میگرفت و این مرض مزمن چرخ اداره را از سرعت ماند و مردم را نسبت به نظام و اداره بدبین ساخت .

 به هر حال انجام امور درقالب هشدارها که رییس جمهور دراین فرمان برای ادارات دولتی مطرح ساخته است ، میتوان آن را سر آغازیک فصل جدید درزمینه بهسازی امور درکشور محسوب گردد.

مبارزه با فساد اداری هرچند مساله ای اداری ابعاد عمیق و گسترده است و این گسترده گی ها سبب گردیده که تلاش های نظام درراه مبارزه با فساد اداری نتیجه ای ملموس نداشته است.

 اما این فرمان نشان میدهدکه رهبری نظام کشور و بخصوص حامدکرزی رییس جمهوری اسلامی افغانستان باجدیت بیشتر به مسایل می پردازد و با بسیاری از مسایل دست و پاگیر با قاطعیت مبارزه ميکند.

 درفرمان علاوه از صدور دساتیر شاخص های کاری وعمده ادارات که باید به آن بپردازند نیز مشخص کرده و حتی زمان بندی گردیده است.

 زمان بندی این فرمان نوید بخش یک آرمان مردم است آنانیکه دگر زعامت کشورنمی خواهد ازسر هر تنبلی و کارشکنی به ساده گی بگذرد و باقاطعیت درپی آن است تا به مصلحت گرایی ها و حمایت های پنهان سیاسی پایان دهد.

 این خواست همیشه گی مردم از نظام بود ، مردم در نشست ها ملاقات ها و مذاکرات پیوسته به مصلحت گرایی ها انگشت انتقاد می گذاشتند و از زعامت کشور می خواستند تا با مسایل جدی عمل کند .

 فرمان رییس جمهور برای اصلاح اداره و مبارزه با فساد ، بخش ازآرمان ملی مردم افغانستان است که با تطبیق آن برآورده میشود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا