جهان

امریکایی‌ها زمستان دشواری در پیش‌رو دارند

واشنگتن/ وی او ای/۱۴ قوس/باختر
رابرت ردفیلد، رییس مرکز وقایه و کنترول امراض امریکاهشدار داده است که همه‌گیری کووید۱۹ با شدت غیرمنتظره در سرتاسر آن کشور در حال گسترش است و در زمستان پیش رو ترسناک‌ترین بحران صحی را در آن کشور به بار خواهد آورد.
ردفیلد مردم را به رعایت جدی سفارش‌های صحی چون پوشیدن ماسک، حفظ فاصلۀ اجتماعی و شستن منظم و پیهم دستان تشویق کرد تا از شر این ویروس ساری و کشنده که روزانه جان حدود ۲۰۰۰ نفر را در امریکا می‌گیرد، در امان بمانند. افزون بر میزان بلند مرگ و میر، به گفتۀ ردفیلد، همه‌گیری ویروس کرونا نظام صحی امریکا را زیر فشار شدید قرار داده است. او افزود که ویروس کروناهم اکنون سریعتر از آنچه پیش بینی شده بود و نیرومندتر از موج نخست این بیماری در حال گسترش است.
رییس مرکز وقایه و کنترول امراض امریکا در رویدادی به میزبانی اتاق‌ تجارت آنکشور گفت: “واقعیت این است که دسمبر، جنوری و فبروری زمان دشواری خواهد بود.
در واقع باورمندم که این سه ماه مشکل‌ترین زمان در تاریخ صحت عامۀ این کشور خواهد بود.” همزمان با این، جو بایدن، رییس جمهور منتخب ایالات متحدۀ امریکا نیز گفته است که زمستان پیشرو دشوار خواهد بود.
بایدن روز چهارشنبه گفت: “نمی‌خواهم کسی را بترسانم، اما با درک واقعیت‌ها، به نظر می‌رسد که از حال تا ماه جنوری ۲۵۰ هزار نفر دیگر را از دست بدهیم.” همه‌گیری ویروس کرونا تا کنون جان نزدیک به ۲۷۴ هزار نفر را در امریکا گرفته است و انستیتوت آمار و ارزیابی صحت امریکا پیش‌بینی کرده است که مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در امریکا تا اول مارچ سال آینده به ۴۵۰ هزار نفر خواهد رسید.
این در حالی است که خبرهای امیدبخشی از موثریت چندین واکسین کووید۱۹ نشر شده است و شماری از شرکت‌های تولید کنندۀ این واکسین‌ها خواستار دریافت جواز تطبیق اضطراری آن شده اند. شرکت‌های فایزر، مودرنا و استرازنیکا از قبل تولید گستردۀ واکسین کووید۱۹ را شروع کرده اند و به گفتۀ متصدیان این شرکت‌ها، روند توزیع آن فوراً پس از صدور جواز به این واکسین‌ها آغاز می‌شود.
فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا