سیاست

کابل باختر 7 حوت اعلامیه نشست مشترک رییس جمهوری اسلامی افغانستان با رهبران جهادی، رؤسای مجلسین شورای ملی، محترم قاضی القضات و رئیس شورای سراسری علمای افغانستان

رییس جمهوری اسلامی افغانستان امروز هفتم ماه حوت پروفیسور حضرت صبغت الله مجددی رییس کمیسیون مستقل رفع منازعات و ارتباط مردم با حکومت، رهبران جهادی، معاونان رئیس جمهوری، رؤسای مجلسین شورای ملی، قاضی القضات، رییس شورای علما و برخی از اعضای کابینه را به منظور مشورت در  مورد حادثه المناک هتک حرمت به قرآن عظیم الشأن به مقر ریاست جمهوری دعوت کرد. شرکت کننده گان در این جلسه با اتفاق نظر کامل خواست ها و پیام های زیر را مورد تأیید قرار دادند:

  1. قرآن عظیم الشان، کتاب آسمانی و مقدس مردم افغانستان و مسلمانان جهان بوده مردم افغانستان بخاطر دفاع از قرآن مجید، عقاید و باور های دینی شان همیشه قربانی داده و در موضوع حادثه جان گداز  بی حرمتی اخیر در برابر قرآن شریف نیز انزجاز ونفرت خود را نسبت به این عمل شنیع ابراز داشتند.
  2. حکومت و ارگان های دولتی احساسات صادقانه و اسلامی مردم ما را کاملاً پشتیبانی نموده و بعنوان دولت اسلامی کاملاً با مردم خود همنوا می باشد. حکومت، شورای ملی، ستره محکمه و شورای سراسری علمای کشور این عمل شنیع را با شدیدترین الفاظ تقبیح نموده و از مقامات مسؤل ایالات متحده و قوای ائتلاف یک بار دیگر خواستند تا از وقوع چنین حوادث ناگوار در آینده کاملاً جلوگیری شود.
  3. رییس جمهوری ایالات متحده امریکا و قوماندانان آن کشور از وقوع این حادثه عذر خواهی نموده و تعهد کردند تا این موضوع را با جدیت تمام مورد بازرسی قرار داده و مسؤلان آن را مورد مؤاخذه قرار دهند.
  4. رییس جمهوری اسلامی افغانستان ، رهبران جهادی، معاونان رییس جمهوری، روسای مجلسین شورای ملی، قاضی القضات ،  رییس شورای  سراسری علما و حکومت افغانستان از حکومت ایالات متحده می خواهند تا مسؤلان این حادثه را به محاکمه کشانده و مجازات کنند.
  5. شرکت کننده گان در جلسه به روح شهدای حوادث اخیر دعا نموده از بارگاه خداوند متعال استدعا می نمایند تا بهشت برین را بر ایشان مکان گرداند. همچنین به مجروحان این حادثه صحتمندی مجدد آرزو نموده و به بازماندگان شهدا تسلیت عرض می نمایند. حاضران در این نشست از مردم مسلمان افغانستان خواستند تا نگذارند از احساسات اسلامی بر حق و شریفانه آن ها مخالفان امن و ثبات کشور سوء استفاده کنند.

حکومت افغانستان با مقامات امریکایی در این رابطه در گفتگو بوده و تمام مساعی لازم را برای به مجازات کشاندن عاملان این حادثه المناک به کار خواهد برد. از مردم مسلمان و شریف افغانستان می خواهیم تا با حفظ آرامش و احترام به قانون به حکومت افغانستان فرصت بدهند تا این موضوع را، از طریق مراجع قانونی تعقیب نموده و از وقوع چنین حوادث تأسف بار در آینده جلوگیری کند.                          

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا