سیاست

معاون دوم رییس جمهور، با شماری از بزرگان نقاط مختلف ولایت کابل دیدار نمود

کابل 25 جدی باختر
شماری از بزرگان و متنفذان محلات مختلف ولایت کابل، بعد از ظهر امروز با محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور دیدار نموده و در مورد مشکلات محیطی خود به وی  توضیح دادند.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس خبری باختر ،در این جلسه که نظیفه ذکی نماینده مردم کابل در ولسی جرگه نیز حضور داشت، دیدار کنندگان ضمن اظهار قدر دانی از تلاش های معاون رییس جمهور در جهت اعمار سرک قلعه زمان خان، اعمارمکتب و کلنیک صحی ده خدایداد و حل مشکلات محیطی دیگر مناطق کابل، در مورد رسیدگی به دیگر مشکلات آن درخواست های را مطرح نمودند.
موسفیدان قلعه فتوح، ایجاد ممانعت برای اعمار مکتب در آن منطقه، عدم درج اعمار کلنیک صحی در پلان انشکافی از سوی ادارات ذیربط، فراهم نشدن تسهیلات لازم برای زارعان و دهاقین، قیر ریزی نشدن سرک بین قلعه فتوح و قلعه زمان خان و کمبود انرژی برق را از مشکلات اساسی خود عنوان نمودند.
بزرگان و متنفذان مکروریان سوم و چهارم نیز اعمار یک باب کلنیک صحی در آن منطقه را از نیازمندی های اساسی مردم محل خوانده و درمورد غصب زمین اختصاص یافته برای یک مرکزصحی در ناحیه مربوطه ابراز نگرانی نمودند.
نمایندگان محلی مردم قلعه احمد خان نیز کمبود آب آشامیدنی صحی، مشکلات تخنیکی در پایپ انتقال آب که از پول مردم و مؤسسه بین المللی تهیه شده است، نبود مراکز صحی در آن محله، قیر ریزی نشدن بیش از شش کیلومتر سرک، انکشاف نیافین تفریح گاهی که برای آنان اختصاص یافته است و عدم تطبیق برنامه های انکشافی در آن منطقه را به عنوان مشکلات جدی مردم مطرح نموده و پیشنهاد نمودندکه مکتب سواد حیاتی موجود در قلعه احمدخان به مکتب متوسطه ارتقا یافته و قبرستان عمومی که در منطقه موجود است نیز به نام قلعه احمد خان مسمی گردد. آنان از وزرات حج و اوقاف نیز درخواست نمودند تا برای اعمار مسجد جامع منطقه متذکره، اقدام نماید.
بزرگان منطقه ده خدایداد و ارغنده بالا نیز رفع مشکلات تخنیکی در پل تازه اعمار شده منطقه ارغنده بالا، تامین برق مسجد محل و اعمار مراکز صحی انسانی و حیوانی را به عنوان خواسته های خود مطرح نمودند. مردم منطقه بی بی مهرو آسیب های محیطی ناشی از موجودیت آنتن های مخابراتی را برای صحت و سلامتی مردم محل مضر و خطرناک تلقی نموده و خواستار توجه ادارات مسؤل دراین زمینه شدند.
سپس محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور ضمن ابراز تبریکی به مناسبت ایام میلاد النبی، امید برد که به برکت این روز های مبارک، مشکلات مردم افغانستان حل‎گردد. وی از نظیفه ذکی نماینده مردم کابل در ولسی جرگه و دیگر بزرگان و متنفذان نواحی و مناطق مختلف کابل که در جهت حل مشکلات مردم و رسیدگی به مطالبات آنها تلاش می کنند ابراز قدر دانی نمود.
معاون رییس جمهور مسؤلان و ادارات دولتی را خدمت گذاران مردم و شهروندان خوانده گفت؛ از اینکه بخشی از مشکلات و نیازمندی های شماری از نواحی کابل رفع شده خرسند است  و از صبر شکیبایی مردم در جهت مقابله با مشکلات مطیحی آنان قدر دانی می نماید.
معاون رییس جمهور در مورد  رسیدگی به خواسته ها و مطالبات باشندگان مناطق یاد شده اظهار داشت که وی موارد مطرح شده را به دقت مورد بررسی قرار داده و در جهت حل مشکلات مردم و ارائه خدمات لازم، به ادارات مربوطه ای دولتی هدایت های لازم را خواهد داد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا