جهان

مجلس نمایندگان امریکا: حکومت ترامپ تلاش می‌کند به عربستان تکنالوژی اتومی بدهد

واشنگتن – بی بی سی نیوز – 1 حوت – باختر
مجلس نمایندگان امریکا  فاش کرده‌است که حکومت دونالد ترامپ تلاش کرده است بدون توجه به ملاحظات حقوقی و امنیتی هر چه سریعتر به عربستان تکنالوژی‌ بسیار حساس و پیشرفته اتومی بدهد. این گزارش همچنان از مخفی بودن تعلاملات  حکومت ترامپ با عربستان  اظهار نگرانی کرده است.
در گزارش ۲۵ صفحه‌ یی رییس کمیسیون نظارت مجلس نمایندگان امریکا هشدار داده شده است که انتقال این تکنالوژی‌ می‌تواند به اشاعه سلاح‌های اتومی و بی‌ثباتی در شرقمیانه منجر شود.
در این گزارش آمده است، شرکت‌های خصوصی که در تماس نزدیک با  ترامپ و حکومتش هستند، با توجه به درآمد چند میلیارد دالری ناشی از ساخت و راه‌اندازی این تکنالوژی‌، فشار زیادی برای انتقال آن به حکومت امریکا وارد می‌کنند.
بنا بر این گزارش انتقال این تکنالوژی بدون در نظر گرفتن مسایل امنیتی می‌تواند تهدیدی برای امریکا باشد.
همچنان این گزارش گفته شده است، یکی از کسانی که نامش برای انتقال این تکنالوژی مطرح شده، مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی در حکومت دونالد ترامپ است.
بر اساس این گزارش  ترامپ در ۱۲ فبروری با سازندگان نیروگاه‌های انرژی در امریکا  دیدار کرده و درباره امکان انتقال تکنالوژی اتومی به کشورهای شرقمیانه از جمله عربستان  صحبت کرده است.
پس از این دیدار قرار شده است که جرد کوشنر،  مشاور ارشد ترامپ به پایتخت چند کشور عربی از جمله عربستان  سفر کند تا امکان تامین هزینه مالی انتقال و راه‌اندازی این تکنالوژی را بررسی کند.
کوشنر در سفر دونالد ترامپ به عربستان که نخستین سفر او پس از آغاز ریاست جمهوریش بود، او را همراهی می‎کرد. او یک بار دیگر نیز در زمانی که محمد بن سلمان معاون ولیعهد عربستان بود به ریاض سفر کرده بود. فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا