امنیت

بازپس گیری ولسوالی وانت وایگل نورستان ازسوی نیروهای امنیتی

پارون 6 سرطان باختر
نیروهای امنیتی تنها پس ازچند ساعت ولسوالی وانت وایگل ولایت نورستان را از اداره طالبان خارج ساختند.
هم اکنون با استقرارنیروهای تازه نفس ، اوضاع دراین ولسوالی به حالت عادی برگشته است.
وانت وایگل بامداد روزجمعه درپی حمله گستردۀ مهاجمان داخلی و خارجی از ادارۀدولت خارج شده بود.
یک قوماندان پولیس سرحدی درشرق کشور به آژانس باخترگفت که ولسوالی وانت وایگل حوالی شام گذشته درپی استقرارنیروهای تازه نفس و راه اندازی یک عملیات ویژه نظامی  تنها چند ساعت پس از تصرف توسط طالبان ، به ادارۀ نیروهای امنیتی درآمد.
این قوماندان پولیس سرحدی می گوید که درجریان درگیری ها در وانت وایگل بیست طالب مسلح کشته شدند و بیش ازپنجاه تن دیگر شا ن زخم برداشتند.
ده ها مهاجم پاکستانی نیز مشمول کشته وزخمی شده ها اند.
طالبان کشته شده هشت مهاجم شان دراین رویا رویی ها را پذیرفته اند.
این مقام پولیس همچنان شهادت هژده منسوب پولیس دراین رویارویی ها را تایید کرد و گفت: بیست نیروی امنیتی دیگر نیز درجریان حمله مهاجمان به وانت وایگل و عملیات بازپس گیری آن زخم برداشته اند.
گزارش ها حاکیست که مهاجمان درجریان کنترول چند ساعته شان برولسوالی وانت وایگل ، ده ها تاسیسات دولتی و خانه های مسوولان محلی  ومردم را آتش زده اند.
با این حال حافظ عبدالقیوم سرپرست ولایت نورستان به رسانه ها گفته است که چندین منسوب پولیس که درجریان تصرف وانت وایگل به دست طالبان ناپدید شده بودند پس ازبازپس گیری این ولسوالی به دست نظامیان دوباره به همقطاران شان پیوسته اند.
ازسوی دیگر مسوول پولیس ولایت نورستان می گوید، درحال حاضر نیروهای کافی دربخش هایی ازولسوالی وانت وایگل مستقرشده اند و مردم زنده گی عادی شان را پس از فرار تروریستان ازسرگرفته اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا