سیاست

دیدار رئیس اجرائیه جمهوری کشور با بانوان ایتلاف ملی افغانستان

کابل باختر 12 جدی
رئیس اجرائیه ، امروز ، با شماری از بانوان ایتلاف ملی افغانستان دیدار و پیرامون مسائل مختلف مربوط به وضعیت بانوان در کشور گفتگو نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژانس باختر، اشتراک کنندگان در این دیدار، به بیان مشکلات و چالش هایی پرداختندکه بانوان با آن رو به رو هستند و برای حل مشکلات خویش به حمایت جدی حکومت نیاز دارند.
خشونت هایی که در پایتخت و ولایات در برابر زنان صورت می گیرد و بیکاری و فقر که به صورت گسترده دامنگیر شان گردیده است از مواردی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
جذب بانوان در نهاد های دولتی و مساعد ساختن زمینه های مناسب برای حضور و فعالیت های آنان در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی از خواست های اشتراک کنندگان در این دیدار بود.
دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه ، ضمن امتنان از تلاش‌ها و مبارزاتی‌که بانوان افغان و به ویژه بانوان ایتلاف ملی افغانستان در مراحل متعدد انجام داده اند و همگام با برادران خویش برای نهادینه ساختن مردم سالاری در کشور  کوشش نموده اند، اعلام نمودکه حکومت وحدت ملی همانگونه که تعهد نموده است به حمایت از بانوان باورمند بوده و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهد نمود.
وی شکیبایی و حوصله مندی این بانوان در یکسال گذشته در برابر مشکلات را ستوده و تاکید نمود که تلاش های شان نادیده گرفته نخواهد شد.
رئیس اجرائیه کشور در همین حال تاکید نمود که برای محو خشونت علیه بانوان به تلاش و مبارزه فراگیر و مداوم نیاز است که با حمایت خداوند و همکاری مردم افغانستان این چالش نیز حل خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا