جهان

مرگ ۱۱۳ نفر دیگر در ایران در اثر ابتلا به ویروس کرونا

تهران/ وی او ای / 26 حوت/ باختر
وزارت صحت ایران گفته است که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۳ نفر دیگر در آن کشور در اثر ابتلا به بیماری ناشی از ویروس کرونا جان باخته اند.
با این حساب، شمار مجموعی مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در ایران به ۷۲۴ نفر و شمار مبتلایان آن به ۱۳۹۳۸ مورد رسیده است.
مقامات در ایران امروز تایید کردند که این همه‌گیری ممکن تاسیسات صحی را در آن کشور زیر فشار قرار دهد؛ کشوری که افزون بر مشکل ویروس کرونا با تعزیرات شدید امریکا نیز مواجه است.
علی رضا زالی، مسوول کارزار مبارزه با ویروس کرونا در ایران گفته است که اگر ویروس کرونا به همین روال ادامه یابد، مراکز صحی ایران ظرفیت کافی برای رسیدگی به مبتلایان را نخواهد داشت.
بر اساس گزارش‌ها، شفاخانه های ایران دارای ۱۱۰ هزار بستر است که ۳۰ هزار آن در تهران موقعیت دارد.
مقامات در این کشور تعهد کرده اند که در صورت نیاز، کلنیک های سیار ایجاد خواهند کرد.
زالی گفته است که شمار زیادی از افرادی که در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند، کاملاً صحتمند بوده اند. این در حالی است که در سایر نقاط جهان مسوولان به این نظر اند که ویروس کرونا تنها افراد سالمند و بیمار را از بین می ‌برد.
ارقام وزارت صحت ایران نشان می‌دهد که ۱۵ در صد افرادی که در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند،‌ کمتر از ۴۰ سال عمر داشته اند.
ویروس کرونا که در دسمبر سال گذشته در شهر ووهان، مرکز ولایت هوابی چین شایع شد تا کنون به ۱۳۹ کشور جهان گسترش یافته است. تا دیروز شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به 169,610 و مرگ و میر ناشی از آن به 6,518 نفر می‌رسید.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا