سیاست

رئیس جمهور غنی: نقش ترک تباران افغانستان وحزب میلیونی جنبش اسلامی افغانستان درپیروزی تیم تحول وتداوم برجسته میباشد

کابل باختر 22 دلو
محمداشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شب گذشته در ضیافتی اشتراک کرد که به دعوت سترجنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری در اقامتگاه  اش ترتیب یافته بود.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این ضیافت اعضای کابینه، محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی، تعدادی از نمایندگان مردم در شورای ملی، مشاورین ریاست جمهوری، مشاورین و شماری از کارمندان دفتر معاونیت اول ریاست جمهوری، نمایندگان مردم در شورا های ولایتی، فعالین ارشد حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان، برخی از والیان ولایات مختلف کشور و شماری از اعضای سازمان جنبش جوانان و زنان، حضور به هم رسانیده بودند .
محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور ضمن ابراز سپاسگزاری از معاون اول ریاست جمهوری، بخاطر دعوت شام ایشان، یکبار دیگر نقش ترکتباران افغانستان و حزب میلیونی جنبش ملی اسلامی افغانستان را در انتخابات ستوده و از سهم برجستۀ آنان در پیروزی تیم تحول و تداوم قدردانی به عمل آورد .
رئیس جمهور، معاون اول ریاست جمهوری را دوست واقعی و دایمی خود شمرده تاکید کرد که جنرال دوستم از بدو تاسیس حکومت وحدت ملی تا اکنون نقش موثری را در ایجاد حکومت داری خوب و نظام کنونی ایفا نموده و تلاش های بی شایبه ای را در جهت بهبود اوضاع امنیتی در کشور انجام داده است که نمایانگر توانمندی و همت بلند وی می باشد .
رئیس جمهور کشور درادامۀ سخنان اش افزود که به پاس ارج گذاری به مردم و وفا به تعهداتی که به مردم شمال داده بودیم، هفته آینده همراه با معاون اول ریاست جمهوری به ولایت های شمال سفر خواهم کرد و پروژه های بزرگ ملی را افتتاح نموده و به خاطر بهبود وضعیت مردم توجه خاص صورت خواهد گرفت .
رئیس جمهور همچنان با تبریکی و خرسندی از برگزاری سومین مجمع جنبش جوانان گفت که جنبش جوانان تعهدات شان را در قبال ایجاد اصلاحات در حکومت، تأمین صلح و ثبات و آزادی بیان انجام داده که سپاسمند همکاری های شان هستیم .
رئیس جمهور با توجه به فرارسیدن زمان گرامیداشت از سالروز تولد امیر الکلام امیرعلی شیر نوایی شاعر، نویسنده و سیاستمدار مدبر کشور گفت که قرار است ارگ ریاست جمهوری از این چهره نامدار کشور با برگزاری محفل باشکوهی استقبال نماید که در این مراسم اهدای تحایف به کسانی که مقالات و سروده هایی را ارایه می کنند، در نظر گرفته شده است .
رئیس جمهور کشور فرهنگ ترکتباران را وسیع ترین فرهنگ در کشور عنوان نموده آثار و نوشته های نویسندگان ترکتبار را ستودنی خواند.
در این ضیافت سترجنرال عبدالرشیددوستم معاون اول ریاست جمهوری ضمن ابراز خرسندی و سپاس از تشریف آوری رئیس جمهور به اقامتگاه ایشان گفت که مردم ما هر روز یک دروازه را تک تک نمیکنند بلکه حرف و قول ما پا برجاست و از نظام کنونی حمایت قوی میکنیم تا ملت به آسایش کامل دست یابد .
معاون اول ریاست جمهوری افزود که در این نشست نماینده گان همه ولایات کشور حضور دارند و یکصدا ازنظام کنونی حمایت میکنند .
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به حمایت میلیونی حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان و مردم ترکتبار کشور از رئیس جمهور علاوه کرد که به خاطر نهادینه شدن آزادی بیان و ترویج بی پیشینه آن در کشور، برای نخستین بار تلویزیون آیینه را در کشور ایجاد کردیم تا زنان و همه اقشار به حقوق مسلم شان دست یابند .
معاون اول ریاست جمهوری ضمن تأکید دوباره برتعهداتش مبنی بر حمایت همه جانبه از حکومت و رئیس جمهور گفت که ما هنوز هم در کنار شما قرار داریم و تلاش خواهیم کرد تا نظام کنونی را استقرار و قوت بیشتر بدهیم.
معاون اول ریاست جمهوری در حاشیه این نشست با شماری از بزرگان و فعالین حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان در نشست مطبوعاتی حضور یافته در مورد تصامیم اتخاذ شده با رئیس جمهوری کشور به حاضرین معلومات ارایه کرد .
معاون اول ریاست جمهور یاد آور شد که به زودترین فرصت به ولایت های شمال کشور سفر خواهیم کرد و به خواست های مردم رسیدگی میکنیم و برنامه های بزرگ را افتتاح خواهیم کرد.
معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد که نزدیک به سی و پنج کشور اسلامی همکاری هایی را به افغانستان تعهدکرده اند که به زودترین فرصت عملی خواهند شد .
معاون اول ریاست جمهوری در مورد سفراخیرش به کشور های امارات متحده عرب اشاره نموده گفت که این کشور وعده سپرده است تا د رکنار دیگر همکاری های شان با مردم ما یک پوهنتون اسلامی و بزرگترین مطبعه را در افغانستان بسازد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا