آموزش

هیئت وزارت تحصیلات عالی به ولایت بدخشان اعزام شد

کابل باختر22 ثور

وزارت تحصیلات عالی هیئتی را به خاطررسیده گی به معضله دانشجویان پوهنتون بدخشان دیروزبه آن ولایت اعزام نمود.

به گزارش آژانس باختر، این هیئت ریاست تفتیش وزارت تحصیلات عالی به خاطررسیده گی به شکایت دانشجویان  پوهنتون  بدخشان دررابطه به این که رییس تحصیلات عالی آن ولایت، دانشجویان راجبرأ به حزب اسلامی گلبدین حکمتیارجذب مینماید وازجانب دیگرازمدت پنج روزبه این سوآن پوهنتون تعطیل گردیده، به آن ولایت سفرنموده است.

دانشجویان معترض پوهنتون ولایت بدخشان میگویند که عبدالقدیرمهان رییس تحصیلات ولایت بدخشان، دانشجویان را جبرأ به حزب اسلامی حکمتیارجذب میکند واگردانشجویان ازاین دعوت اوسرباز زنند، با آنها برخورد های خشن نموده ودر نهایت منجربه ناکامی شان میگردد.

این دانشجویان با راه اندازی اعتراض گسترده ای میگویند که مارییس تحصیلات عالی را نمی خواهیم وباید از جانب مقامات، برکنارشود.

همچنان آنان درادامه اعتراض شان ازتاریخ هژدهم  ماه ثور، پوهنتون بدخشان را بسته نموده ومیگویند تازمانیکه به مشکل آنها رسیده گی نشود به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

داکترشاه ولی الله ادیب والی بدخشان گفت که آنها شکایت های زیادی دررابطه به جلب وجذب دانشجویان به حزب اسلامی توسط رییس تحصیلات عالی، دریافت کرده اند ودراین زمینه اسناد ی از فعالیت های رییس تحصیلات عالی این ولایت  نیز در اختیاردارند.

والی بدخشان تاکید کرد که این معضله را درهماهنگی با وزارت تحصیلات عالی حل مینمایید.

اخترمحمد عبیرمعاون ریاست نشرات وزارت تحصیلات عالی دراین مورد به آژانس باخترگفت که وزارت تحصیلات عالی به خاطررسیده گی به معضله ورفع مشکل دانشجویان پوهنتون بدخشان دیروز هیئت ریاست تفتیش این وزارت را به آن ولایت اعزام نموده است .

وی اضافه کرد که این هیئت در هماهنگی با والی ومقامات آن ولایت موضوع را ازنزدیک مورد بررسی قرارداده و نتیجه بررسی شان را به اطلاع مقامات وزرات تحصیلات عالی خواهند رسانید که در روشنایی آن تصمیم گرفته خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا