صحت

وزارت صحت عامه: متعهد به ادامه مبارزه علیه فساد اداری هستیم

کابل باختر 15 سنبله
وزارت صحت عامه ضمن استقبال ازگزارش کمیتۀ مستقل مشترک  نظارت و ارزیابی مبارزه علیه فساد اداری گفته است که راهبرد مبارزه با فساد در بخش صحت عامه را با جدیت تعقیب میکند.
به گزارش آژانس باختر، کمیته مستقل نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری اخیرا گزارشی را در رابطه به مبارزه با فساد اداری در بخش صحت کشور به نشر سپرده که در این گزارش تلاش وزارت صحت عامه را در این راستا امیدوار کننده خوانده است.
وزارت صحت عامه ، چندی پیش  راهبرد مبارزه با فساد اداری را در بخش صحت به منظور مبارزه با فساد اداری در بخش صحت و بهبود عرضه خدمات صحی با حضور داشت شماری از شرکای صحی ملی و بین المللی معرفی نمود که در این راهبرد ساحات آسیب پذیر در بخش صحت به صورت علمی و عملی شناسایی شده و عملکرد های موثر را در جهت از بین بردن فساد در مقاطع مختلف زمانی مورد تطبیق قرار میدهد.
دوکتور فیروزالدین وزیر صحت عامه فساد را مانع انکشاف در تمام عرصه ها و یک چالش جدی در کشور خوانده و میگوید که بدون مبارزه با فساد، بهبود عرضه خدمات صحی و بلند بردن سطح دستری مردم به خدمات صحی ناممکن بوده و وزارت صحت عامه در تطبیق و انکشاف این راهبرد متعهد است. چنانچه این وزارت در گذشته در زمینه محو فساد اداری اقدامات جدی نموده است که در طی چهار ماه اخیر هشتادوچهار موارد فساد از سوی وزارت صحت عامه به نهاد های عدلی و قضایی معرفی شده است.
ایجاد اداره ملی تنظیم امور ادویه و محصولات صحی،  ایجاد دفتر رسیدگی به شکایات (طرزالعمل های شفافیت و حسابدهی)، ایجاد نهادهای نظارتی بیشتر حسابده و فعال، نهاد اعتباردهی، مرور و بازبینی لایحه وظایف شوراهای صحی (توسعۀ وظایف، تقویت)، افزایش تشخیص قضایای فساد اداری و ارجاع آن به لوی څارنوالی، تطبیق برنامه موفق "سی بی آر" از جمله موارد مهم در پیوند به مبارزه علیه فساد اداری میباشند که در این گزارش نامبرده شده است.# عبدالخالق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا