فرهنگ

راه اندازی نمایشگاه و همایش صلح و دوستی درهرات

شهرهرات 26 ثورباختر
نمایشگاه وهمایش صلح و دوستی امروز در تالار علامه صلاح الدین سلجوقی راه اندازی شد.
بگفته استاد حمیدرضاخواجه محمدی متخصص نقاشی کودکان از جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه که چهار روز بروی باز میباشد.
حدود شصت اثر نقاشی تحت موضوع صلح و دوستی از کودکان افغان مهاجر در تربت جام و کودکان جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته شده است.
این هنرمند ایرانی واستاد دانشگاه می گوید که نقاشی ها توسط کودکان شش الی شانزده سال طراحی شده است و  از شور هیجان و گرمی خاص برخورد دار است.
او گفت در این اثار کودکان با استفاده از رنگ های گرم هیجان و اشتیاق  خود را در زمینه علاقمندی به دوستی و صلح تبارز داده اند.
آریا رئوفیان رئیس  اطلاعات و فرهنگ هرات نیز در سخنان خود ضمن اهمیت برگزاری این نمایشگاه صلح و دوستی رانیازمبرم برای هر جامعه دانسته گفت :تمام جهانیان برای ادامه زندگی آرام و بدون دغدغه به صلح نیاز دارند.
او گفت ریاست اطلاعات و فرهنگ با درک روابط و مشترکات فرهنگی بین دو کشور افغانستان و ایران در سال گذشته برنامه های مشترک هنری را اجراء نموده و در سال روان نیز این همکاری ادامه خواهد یافت.
رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات از کنسولگری جمهوری اسلامی ایران و استاد خواجه محمدی هنر مند ایرانی در همکاری برای اجرای این نمایشگاه تقدیر داشته بر تداوم این روند تاکید داشت.
ایران نیز تعهد خود در ادامه همکاریهای هنری و فرهنگی با مردم هرات بیان داشته اهمیت و جایگاه هنر در جوامع اسلامی را به بحث گرفت.
در این نمایش آثار نقاشی استاد خواجه محمدی هنرمند ایرانی و استاد دانشگاه نیز به معرض دید قرار داده شده است.
خواجه محمدی تا اکنون در صد نمایشگاه آیرنگ داخلی و خارجی شرکت داشته و حائزکسب مدال های متعدد شده است.
این در حالیست که نقاشی های موجوددر این نمایشگاه بیشتر با رنگ های گرم و متعدد طراحی شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا