جهان

حکومت پاکستان درخواست بازداشت جنرال مشرف را نمود

کابل باختر/ 16/ حوت

یک عضو کابینه پاکستان میگوید حکومت آن کشور از انترپول ( پولیس بین المللی ) خواسته است تا جنرال پرویز مشرف دیکتاتور پیشین آن کشور را بازداشت نماید.

 جنرال مشرف در حال حاضر درلندن زندگی میکند وی متهم است که به گونه درقتل دو شخصیت سیاسی پاکستان بینظیر بوتو و اکبر بوگتی نقش دارد.

گفته شده رییس جمهورپیشین پاکستان پرویز مشرف تدابیر لازم امنیتی را برای حفاظت جان بینظیربوتو رهبر حزب مردم پاکستان که در ماه دسمبر سال 2007 در راولپندی هدف قرار گرفت و به قتل رسید اتخاذ نکرده بود درحا لیکه اکبربوگتی رهبر آزادی خواهان بلوچ که خود زمانی وزیر داخله پاکستان بود دریک حمله هوایی ارتش پاکستان درمخفیگاه خود در بلوچستان جان باخت.

رحمان ملک وزیر داخله پاکستان میگوید اتهامات وارده علیه پرویز مشرف دقیق است و انترپول باید او را به اساس درخواست حکومت پاکستان توقیف نماید.

 محاکم پاکستان نیز گفته اندکه پرویز مشرف در زمان حکمروایی خود درآن کشور بینظیر بوتو را که درخارج از پاکستان قرارداشت ذریعه تیلفون تهدید نموده و دستور حمله هوایی را بر اکبر بوگتی صادرکرده است.

 مگر آگاهان سیاسی بازداشت و بالاخره محکمه پرویزمشرف را درپاکستان یک امر عاری نمیدانند زیرا او در ارتش که حرف اول را درسیاست و اجراات حکومت پاکستان میزند از نفوذ فوق العاده برخوردار است و اشفاق کیانی لوی درستیز فعلی پاکستان که در وابستگی خانواده گی ، مشرف قرار دارد به اساس نظر و سلیقه مشرف زمان که رییس جمهور بود به این پست راه یافت .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا